کد خبر: ۲۴۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
همزمان با تشدید تنش بین ارمنستان و آذربایجان و اعلام وضعیت فوق العاده در ارمنستان، وزیر خارجه آلمان از طرف‌های درگیر خواست هرچه سریع‌تر به درگیری خاتمه دهند.
ناطقان: به دنبال از سرگیری درگیری بین آذربایجان و ارمنستان و اعلام وضعیت فوق العاده  در هر دو کشور، کشورهای دیگر از جمله آلمان و ایران از هر دو طرف درخواست کرده‌اند به درگیری خاتمه داده شود.



«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان یکشنبه بعد از ظهر از این دو کشور همسایه خواست به فوریت به درگیری و خصومت خاتمه دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به دور تازه درگیری بین باکو و ایروان خواستار توقف فوری درگیری‌ها و آغاز گفت‌وگو بین دو کشور شد و آمادگی ایران را برای استفاده از ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش بس و گفت‌وگو اعلام کرد.


اولین درگیری‌ها بین این دو کشور همسایه از بامداد امروز آغاز شد و هر دو طرف یکدیگر را به آغاز درگیری‌ها متهم می‌کنند.


باکو از انجام اقدامات تلافی‌جویانه خبر داده و گفته واحدهای پیشرفته ارتش آذربایجان در حال به کار بستن اقدامات تلافی‌جویانه برای سرکوب تحرکات نیروهای ارمنی هستند تا از امنیت جمعیت غیرنظامی که نزدیک خط مقابله نظامی زندگی می‌کنند اطمینان یابند. وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام کرده که نیروهای این کشور دو بالگرد و سه پهپاد آذربایجانی را در واکنش به حملات باکو به مناطق مسکونی ساقط کرده‌اند. وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام «حالت جنگی» کرده و از تمامی نیروهای خود خواسته است تا در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

دو روز پیش از آغاز درگیری‌ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین