کد خبر: ۲۴۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
درحالیکه قرار است همه نظامیان آمریکایی تا ماه می سال ۲۰۲۱ افغانستان را ترک کنند ارتش آمریکا از اعزام ۷۰۰ نظامی دیگر به این کشور خبر داد.
ناطقان: سرگرد «هارولد هاف» سخنگوی سپاه دهم کوهستانی آمریکا اعلام کرد که حدود 700 نظامی تیپ دوم تیم جنگی این سپاه به افغانستان اعزام می‌شوند.

به گزارش «استارز اند استرایپس» این اعزام در قالب چرخش نیروها رخ داده و این نظامیان جایگزین تیپ اول تیم جنگی سپاه دهم کوهستانی ارتش آمریکا در افغانستان خواهند شد.

براساس این گزارش نیروها در چندین منطقه در سراسر افغانستان پراکنده خواهند شد و در یک ماموریت 9 ماهه برای حمایت از ماموریت «نگهبان آزادی» عازم این کشور می‌شوند.

فرماندهی عملیات «نگهبان آزادی» مسئولیت عملیات جنگی و مبارزه با تروریسم را در افغانستان به عهده دارد.

چندی پیش دونالد ترامپ اعلام کرد که سطح نیروها تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به حدود 4 یا 5 هزار نفر کاهش می‌یابد.

اخیراً نیز «دیوید هلوی» معاون «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در امور اقیانوس هند-آرام گفت که اسپر فرمانی را برای کاهش بیشتر سطح نیروها صادر نکرده است.

براساس توافقنامه قطر همه نیروهای خارجی باید تا ماه می سال 2021 افغانستان را ترک کنند اما این خروحج مشروط به بر پایبندی طالبان به تعهدات در رابطه مبارزه با تروریسم است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین