کد خبر: ۲۴۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
افزایش شیوع ویروس کرونا در آلمان، کشوری که تصور می شود توانسته تا حدودی در برابر این همه‌گیری خطرناک مقاومت کند، صدراعظم این کشور را سخت آشفته و نگران کرده تا جایی که او درباره شرایط خطرناک کنونی در آلمان و کشورهای همسایه هشدار داده است.
ناطقان: شمار افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در آلمان روز به روز در حال بیشتر شدن است. این موضوع اکنون نگرانی «آنگلا مرکل» صدراعظم ۶۶ ساله آلمان از حزب دموکرات مسیحی (CDU) را برانگیخته است.

نشریه بیلد آلمان امروز (دوشنبه) در مطلبی به نقل از مرکل نوشت: «اگر اوضاع به همین ترتیب ادامه یابد ، روزانه ۱۹ هزار و ۲۰۰ مورد ابتلا خواهیم داشت که این رقم مشابه سایر کشورها است.» بیلد به نقل از منابع خود با اشاره به این که این مطلب در کنفرانس ویدیویی هیئت رئیسه حزب حاکم آلمان بیان شده است، تاکید می کند در پایان ماه مارس (اواسط فروردین) حدود ۶۰۰۰ آلودگی جدید در روز در آلمان وجود داشت.

در همین رابطه «اشتفن زایبرت» سخنگوی مرکل، پس از این نشست مجازی وقتی از وی سوال شد که چطور صدر اعظم این آمار را بدست آورده، گفت که نمی تواند درباره سخنانی که در محفلی داخلی بیان شده است اظهارنظر کند.

طبق این گزارش مرکل در این اظهارات هشدار داده است که آلمان باید سریع‌تر، مداخله و روند همه گیری را متوقف کند و برای این کار نیز باید اولویت ها تعیین شوند. به گفته مرکل فعالیت های اقتصادی باید جریان یافته ، مدارس و مراکز مهد کودک باز مانده و جریان عادی زندگی باید ادامه یابد.

صدراعظم آلمان از برگزاری مهمانی ها ، تردد پرشمار در اماکنی مانند رستوران ها و رویدادهای مذهبی به عنوان عوامل اصلی گسترش ویروس کرونا در این کشور یاد کرده و گفته است: آنچه مرا بیش از هر چیز نگران می کند این است که همه چیز در کشورهای اطراف ما در حال انفجار است. تعداد آلودگی ها در اروپا نگران کننده است. از این رو همه کارها باید در آلمان انجام شود تا تعداد مبتلایان با رشد تصاعدی ادامه نیابد.

در این کنفرانس ویدیویی همچنین «آرمین لاشت» نخست وزیر ایالت نوردراین-وستفالن و «فولکر بوفیر» از مقامات ایالت هسن در مورد یافتن راه حل های منطقه ای اظهار نظر کردند. به اعتقاد لاشت مناطق مختلف آلمان به پاسخهای متفاوت نیاز دارند، همان گونه که در این ایالت قوانین مربوط به رویدادهای خصوصی سخت تر شده است. با این حال نه بوفیر و نه لاشت تعطیلی مجدد اقتصادی را به صلاح ندانستند.

روز شنبه رسانه های آلمانی گزارش دادند که شمار آلوده‌شدگان به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت پیش از آن رکورد ۵ ماه اخیر در این کشور را شکسته است. در این رابطه موسسه «روبرت کخ» مرجع رسمی اعلام آمار مبتلایان به این بیماری همه گیر اعلام کرد در این مدت آزمایش کرونا برای ۲ هزار و ۵۰۷ شهروند آلمانی مثبت بوده که این رقم بیشترین میزان از اردیبهشت ماه تا کنون بوده است.

هر چند آلمان در میان کشورهای اروپایی از نظر گسترش ویروس کرونا و مقابله با آن وضعیتی به مراتب بهتری دارد، اما در روزهای اخیر آمار روزانه ابتلا به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است. شمار مبتلایان به کرونا در آلمان اکنون به ۲۸۶ هزار و ۴۲۰ و مرگ و میر ها به ۹ هزار و ۵۳۴ نفر رسیده و ۲۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر از این بیماری جان سالم به در برده‌ و بهبود یافته اند.

اکنون در چنین شرایطی بسیاری از شهرها و مناطق آلمان از دولت خواسته اند که برای مهار گسترش ویروس کرونا برنامه‌ای واحد ارائه دهد. آنها به دولت پیشنهاد داده اند برای مقابله با کرونا تعداد میهمانان جشن‌های خصوصی را تنها تا ۵۰ نفر مجاز اعلام کند. گفته می‌شود اگر شمار مهمانان بیشتر از ۵۰ نفر باشد کنترل و ردیابی ویروس کرونا دشوار است.

گفته می شود یکی از عوامل شیوع بیشتر کرونا در آلمان برگزاری جشن‌ها از جمله مراسم ازدواج بوده است، به طوری که در شهر هام آلمان برگزاری یک جشن عروسی با ۱۵۰ مهمان سبب گسترش وسیع کرونا در این شهر شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: مرکل ، هشدار ، کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین