کد خبر: ۲۴۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا ۹ مهر کاهش دما بین 8 تا ۱۰ درجه در نیمه شرقی کشور و دامنه جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود، در همین مدت دما بین ۴ تا ۶ درجه در شمال غرب، سواحل شمالی، غرب و جنوب غرب کاهش می یابد.
ناطقان: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز هفتم مهرماه در خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات شرق تهران، استان‌های ساحلی خزر و خراسان رضوی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز همچنین در ارتفاعات کرمان، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز وزش باد در سواحل خزر شدت یافته است و دریای خزر مواج است، همچنین امروز در دامنه های جنوبی البرز در استان های سمنان، تهران، قزوین، قم، شمال استان مرکزی و نیمه شمالی اصفهان، خراسان جنوبی و نوار شرقی خراسان رضوی و کرمان  وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش بینی می شود.

ضیائیان اضافه کرد: از امروز تا چهارشنبه ۹ مهر کاهش دما بین هشت تا ۱۰ درجه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور همچنین دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود و در همین مدت کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه در شمال غرب، سواحل شمالی کشور، غرب و جنوب غرب کشور خواهیم داشت و از پنج شنبه تا اوایل هفته آینده در این مناطق افزایش نسبی دما بین ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده در دامنه های جنوبی البرز در استان های تهران و البرز و همچنین ارتفاعات سمنان، دامنه های زاگرس مرکزی، بخش های مرکزی کرمان، جنوب و شمال و غرب هرمزگان، همچنین شرق بوشهر، رشد ابر در ساعت بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود، همچنین روز آینده در خراسان جنوبی، شمال و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و یزد بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از فردا تا پایان وقت چهارشنبه 9 مهر، تقویت جریان های جنوبی، انتقال رطوبت و رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در کرمان پیش بینی و توصیه می شود برداشت به موقع محصولات باغی نظیر انار، پسته، سیب و گردو، پوشش دهی جایگاه های جمع آوری پسته، برداشت محصولات جالیزی به خصوص در مناطق سردسیر و کوهستانی در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه و روز پنجشنبه رگبار باران رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات غرب و جنوب غرب کشور، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه بارندگی‌ها در شمال غرب کشور متمرکز خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ و ۱۴ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه‌کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه خنک ترین سرد ترین مرکز استان خواهد بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین