کد خبر: ۲۴۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
بر اساس اطلاعیه کانون صرافان، هرگونه معامله ارز بدون درج قیمت در اپلیکیشن این کانون ممنوع شده که در پی آن صرافان باید از معامله بدون درج قیمت خودداری کنند.
ناطقان: در این بخشنامه ذکر شده است: پیرو بخشنامه شماره ۹۹/۲۱۰۹۰۶  تاریخ سوم مهر ماه  بانک مرکزی مبنی بر برخورد با شرکت‌های صرافی متخلف در خصوص درج قیمت‌های غیرمتعارف در تابلو، به اطلاع تمامی صرافان می‌رساند ضروری است صرافان اقدام به درج قیمت قابل معامله اسعار خود در اپلیکیشن کانون کرده و از انجام هرگونه معامله بدون درج قیمت خودداری کنند.

بدیهی است ملاک دفاع کانون صرافان در مراجع قضائی، مالیاتی و نظارتی، آرشیو قیمت‌های درج شده در سامانه مذکور است.

همچنین پیشنهاد می‌شود به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رفاه حال مشتریان، تمامی صرافان از سیستم نوبت دهی اپلیکیشن بهره برده و از تجمع و تشکیل صف در صرافی‌ها جلوگیری کنند.

پیش از این، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای برای مدیریت بازار ارز به شرکت‌های صرافی اعلام کرده بود: خرید و فروش ارز (اسکناس و حواله) صرفاً در چارچوب مقررات اعلامی این بانک مجاز است و هرگونه اعلام قیمت‌های نامتعارف و خارج از رویه ابلاغی، ایجاد جو روانی نامطلوب و التهاب در بازار ارز، جرم محسوب می‌شود.

همچنین، این بانک ضمن برخورد انتظامی با شرکت‌های صرافی متخلف، مدیران و مسئولان این دسته از صرافی‌ها را به اتهام «اخلالگر اقتصادی» به مراجع امنیتی و قضایی معرفی می‌کند. ‌
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین