کد خبر: ۲۴۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
رئیس پلیس فتا از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که در شبکه‌های اجتماعی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد.
ناطقان: سرهنگ "داود معظمی گودرزی" گفت: بیستم مردادماه سال گذشته خانمی ۳۴ ساله ساکن شرق تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، تعدادی از دوستان و آشنایان که شماره تلفن آن‌ها در مخاطبین گوشی ام بودند با من تماس و اظهار داشتند که مبلغی را درخواست کرده بودی واریز کردند.

وی بیان داشت: شاکی ادامه داد، در بررسی برنامه تلگرامم که به مخاطبینم پیام ارسال شده بود، مراجعه و متوجه شدم شخص ناشناسی به حساب کاربری بنده دسترسی غیر مجاز پیدا کرده است و با دسترسی غیرمجاز به اکانت تلگرام بنده به مخاطبین تلفنم پیامی مبنی بر نیاز مالی از طرف من ارسال و به برخی از آن‌ها نیز لینک جعلی خرید شارژ و درخواست شارژ اعتباری کرده که در نهایت از مخاطبینم کلاهبرداری کرده است.

این مقام سایبری توضیح داد: بررسی موضوع در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مهندسان پلیس فتا موفق شدند هویت واقعی متهم را به دست بیاورند.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، مشخص شد که تعداد زیادی سیم کارت با نام و مشخصات متهم در یکی از اپراتور‌ها ثبت شده است. افزود: در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس شد.

وی ادامه داد: متهم با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به پلیس فتا به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام پلیسی به شهروندان توصیه کرد: جرایم سایبری یکی از واقعیت‌های غیر قابل انکار در فضای مجازی به شمار می‌رود شهروندان در نظر داشته باشند با وجود باز بودن بستر فضای مجازی و ورود هر کاربری در این بستر مسلما باید با احتیاط بیشتری نسبت به فعالیت کرد، ضروری است تا شهروندان با استفاده از روش‌های پیشگیرانه و مراقبتی نظیر فعالسازی احراز هویت دو مرحله‌ای برای کلیه شبکه‌های اجتماعی از بروز حوادث و سوء استفاده کلاهبرداران سایبری جلوگیری کنند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین