کد خبر: ۲۴۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری مصر به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر تماس تلفنی برقرار کرد.


رایزنی تلفنی سیسی و بوریس جانسون


دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی دیدگاه‌ها در خصوص تحولات پرونده‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و در رأس آن وضعیت لیبی و سد النهضه پرداختند.

رئیس جمهوری مصر بر اهمیت مسأله آب برای ملت مصر به عنوان مسأله امنیت ملی و پایبندی این کشور به حقوق آبی خود از طریق دستیابی به توافق حقوقی و قانونی که دربرگیرنده قواعد واضح و روشن درخصوص عملیات آب‌گیری و راه‌اندازی سد النهضه باشد و منافع مشترک تمامی طرف‌ها را محقق کند، تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر و نخست وزیر انگلیس در جریان این تماس تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به ویژه در زمینه امنیتی، نظامی، تجاری و گردشگری در سایه توسعه روابط میان دو کشور در دوره اخیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در همین راستا، بوریس جانسون بر تمایل کشورش به رشد و توسعه همکاری مشترک با مصر در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین