کد خبر: ۲۴۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) در نخستین گام سفر خود به شمال آفریقا وارد تونس شد تا بار دیگر بر تعهدات کشورش به منطقه مغرب تاکید کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با افزایش درگیری‌ها در لیبی که باعث جذب شبه نظامیان خارجی شده، واشنگتن به شدت همکاری خود را با ارتش تونس به ویژه در مقوله عملیات مقابله با تروریسم شدت بخشیده است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا همچنین با قیس سعید، رئیس جمهوری و ابراهیم البرتاجی، وزیر دفاع تونس پیش از سخنرانی در قبرستان آمریکایی‌ها در شمال آفریقا در کارتاژ دیدار کرد؛ این قبرستان محل دفن بیش از ۲۸۰۰ سرباز آمریکایی است که اکثر آنها در خلال جنگ دوم جهانی کشته شدند.

فرماندهی آمریکا در آفریقا – آفریکام- اعلام کرد: از ۲۰۱۱، آمریکا بیش از یک میلیارد دلار در ارتش تونس هزینه کرده است. نیروهای مسلح آمریکا یک نمایش هوایی را در مارس در جزیره جربه سازماندهی کردند.

اسپر در جریان این سفر قرار است درباره رشد نفوذ روسیه و چین در قاره سیاه سخن بگوید. دیگر هدف این سفر تقویت روابط و بررسی تهدید شبه نظامیان نظیر داعش است.

وی روز پنج‌شنبه به الجزایر می‌رود و نخستین وزیر دفاع آمریکاست که از سفر دونالد رامسفلد در ۲۰۰۶ به این کشور سفر می‌کند. اسپر بعدا به مراکش سفر می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین