کد خبر: ۲۴۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
اهدای عضمسئول واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن یک جوان ۳۴ ساله در قم که به علت حادثه تصاف دچار مغزی شده بود، اهدا شد.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی اظهار داشت: این جوان قمی که به علت تصادف با موتور سیکلت دچار خونریزی مغزی شده بود به بخش مراقبت های  ویژه بیمارستان فرقانی منتقل و با وجود تلاش کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: با رضایت خانواده ایثارگر و نوعدوست آن مرحوم، اعضا و نسوج وی به چندین بیمار بدحال در لیست انتظار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زندگی و حیات دوباره بخشید.

وی خاطرنشان کرد: این هشتمین اهدا عضوی است که طی سال جاری در قم انجام می شود و در سال ۹۸ نیز  ١٤ بیمار مرگ مغزی از این استان جهت اهدای عضو به تهران اعزام شده است.

متقاضیان دریافت کارت اهدای اعضا می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سامانه واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی به نشانی اینترنتی www.ehda.ir مراجعه کنند.

اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌ها و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست و قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین