کد خبر: ۲۴۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به فراوانی کالا، کمبودی در عرضه اقلام اساسی وجود ندارد.
ناطقان: قاسمعلی حسنی دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، اظهار کرد: با وجود فراوانی کالا، اما قیمت اقلام اساسی ناشی از سودجویی عوامل واسطه و دلال افزایش یافته است.

وی افزود: علی رغم واردات کالا با ارز دولتی، اما با ارز آزاد به دست مصرف کننده می‌رسد که در این میان سود غیر منصفانه‌ای نصیب عوامل واسطه و دلال می‌شود.

حسنی قیمت هر کیلو برنج خارجی در بنکداری‌ها را ۱۸ تا ۲۱ هزار تومان و برنج ایرانی را ۱۷ هزار تا ۲۷ هزار تومان اعلام کرد.

دبیر کل بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه بخش اعظم حبوبات مورد نیاز از طریق واردات تامین‌ می شود، گفت: در حال حاضر عدس از کانادا، نخود از استرالیا و لوبیا از چین و قزاقستان تامین می‌شود.

وی درباره اینکه آیا فروش حبوبات با نرخ ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان در خرده فروشی‌ها منطقی است، گفت: نرخ فعلی حبوبات در بنکداری‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از خرده فروشی هاست. هر چند همزمان با فصل برداشت انتظار کاهش قیمت را داشتیم، اما سیاست‌های ارزی مانع این امر شد.

حسنی قیمت مصوب هر کیلو شکر درب کارخانه را ۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که در بازار آزاد با ۱۰ درصد مابه التفاوت با نرخ ۷ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

این مقام مسئول در واکنش به افزایش قیمت چای خارجی در بازار بیان کرد: در حال حاضر سودجویی واردکنندگان باعث شده قیمت چای خارجی ۱۰ هزار تومان افزایش یابد که این نرخ غیرمنطقی و اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه روغن مصرفی خانوار وجود ندارد، تصریح کرد: اگرچه کارخانه‌های تولیدی با مشکل کمبود روغن روبرو هستند، اما در خصوص خانوار روغن به میزان کافی در فروشگاه‌ها وجود دارد و تنها از دولت انتظار می‌رود که دخالتی در قیمت‌ها نداشته باشند چرا که نرخ دستوری جوابگو نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین