کد خبر: ۲۴۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
در راستای اقدامات برای افزایش فشار بر مقامات کوبا، دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک ژنرال قدرتمند کوبایی و از گردانندگان اصلی صنعت گردشگری این کشور اعمال کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه داری آمریکا، لوئیس آلبرتو لوپز کالخا، داماد رائول کاسترو رئیس جمهوری سابق کوبا را که در راس شرکت Gaesa است و بخشی از صنعت گردشگری کشور را کنترل می‌کند، تحریم کرد.

گفته می‌شود شرکت Gaesa از شرکت‌های وابسته به ارتش کوباست.

طبق این تحریم‌ها، هرگونه دارایی لوپز کالخا در آمریکا مسدود می‌شود و هرگونه معامله با وی پیگرد قانونی دارد.

شرکت Gaesa چندین هتل، فروشگاه، شرکت‌های مخابراتی و همچنین بندر "ماریل" واقع در غرب هاوانا را اداره می‌کند.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: "درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی شرکت Gaesa برای سرکوب مردم کوبا و تأمین مالی سلطه استعمار بر ونزوئلا استفاده می‌شود."

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شوند که یک ماه دیگر تا انتخابات آمریکا باقی است و ترامپ قصد دارد آرای شهروندان فلوریدا را جلب کند.

اگر دونالد ترامپ خواهان دوره دوم ریاست جمهوری باشد، باید واقعاً برنده فلوریدا شود. ایالت فلوریدا یکی از پایگاه‌های مهم وی است که آمریکایی‌های کوبایی تبار بسیاری دارد که به شدت مخالف دولت کوبا هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین