کد خبر: ۲۴۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
ابتدا زمانی که می‌خواهید گردو تازه بخرید دقت کنید گردو‌هایی را انتخاب کنید که پوسته آن‌ها هنوز سبز باشد و قهوه‌ای نشده باشد. گردو‌هایی را بخرید که پوستشان ترک خورده باشد.
ناطقان: ابتدا زمانی که می‌خواهید گردو تازه بخرید دقت کنید گردو‌هایی را انتخاب کنید که پوسته آن‌ها هنوز سبز باشد و قهوه‌ای نشده باشند. گردو‌هایی را بخرید که پوستشان ترک خورده باشد. خشک کردن گردو از خشک کردن بادام و پسته و ... کمی سخت‌تر است.

برای خشک کردن گردو ابتدا پوست سبز رنگ آن را جدا کنید اگر می‌خواهید دست هایتان رنگ نگیرد ابتدا دستکش‌های پزشکی به دست کنید و اگر دستکش ظرفشویی که به کارتان نمی‌آید هم می‌توانید روی آن به دست تان کنید گردو‌ها را در مکانی که زمین آن آسفالت باشد ببرید آن‌ها را روی زمین بریزید و با کفش روی آن‌ها کمی فشار بدهید و به جلو حرکت بدهید می‌توانید به جای کفش از یک تخته کمک بگیرید و تخته را روی آن‌ها بکشید فشار باید در حدی باشد که پوست گردو‌ها نشکند.

بعد از آن گردو‌ها را جدا کنید و در ظرفی بریزید و روی آن بگیرید و بشویید دقت کنید گرو‌هایی که روی آب آمدند پوک هستند آن‌ها را جدا کنید و گردو‌های پر به ته ظرف می‌روند. گردو‌های تازه را درون آبکش بریزید تا آب آن‌ها کشیده شود. سپس در مکانی که هوا جریان دارد آن‌ها را پهن کنید و اجازه بدهید خشک شوند اگر کاملا زیر آفتاب باشند مغز  آن‌ها سیاه می‌شود باید مکانی باشد که هم سایه باشد و هم کمی آفتاب باشد.

گردو‌ها را زیر و رو و جابه جا کنید که همه اطراف آن خشک شود و مغز آن یکسان باشد. بعد از ۲ روز از گردو‌ها یکی بشکنید اگر کاملا خشک شده بود آن را در جایی خنک و تاریک در سبد یا توری‌های پلاستیکی نگهداری کنید.

زمانی گردو‌ها کاملا خشک شده اند که مغز و پوسته نازک روی آن کاملا شکننده باشد اگر خشک نشده بودند باز هم به آن اجازه بدهید تا خشک شوند و سپس آن‌ها را جمع کنید اگر نم دار باشند و آن‌ها را جمع کنید باعث کپک زدن مغز گردو‌ها و فاسد شده آن‌ها می‌شود.

بادام‌هایی را بخرید که پوست آن‌ها قاچ خورده باشد.


نحوه خشک کردن بادام تازه:

برای خشک کردن بادام‌ها هم مانند گردو عمل کنید فقط با این تفاوت که دیگر نیازی به شستن ندارد و بعد آن‌ها را در مکانی با جریان هوا وجود دارد پهن کنید و آن‌ها را جابه جا کنید. تا همه اطراف بادام به صورت یکسان خشک شوند.
برچسب ها: خشک کردن ، بادام ، گردو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین