کد خبر: ۲۴۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
برخی منابع عربی گزارش دادند که «مشعل الأحمد الجابر الصباح» نایب رئیس گارد ملی کویت به عنوان ولی‌عهد جدید این کشور منصوب شده است.
ناطقان: برخی منابع عربی گزارش دادند که مشعل الأحمد الجابر الصباح ۸۰ ساله نایب رئیس گارد ملی کویت به عنوان ولی‌عهد جدید این کشور منصوب شده و طی ساعات آینده خبر انتصاب وی رسما اعلام می‌شود.

وبگاه «الخلیج الجدید» به نقل از این منابع گزارش کرد که مشعل الاحمد و «ناصر المحمد الأحمد الصباح» نخست‌وزیر سابق کویت برای تصدی منصب ولی‌عهدی این کشور رقابت داشتند که در نهایت تعیین مشعل الأحمد برای این منصب قطعی شد.

بنابر این گزارش، گرچه ناصر المحمد در میان بسیاری از اعضای خاندان حاکم کویت از محبوبیت بالایی برخوردار است اما به دلیل وضعیت جسمانی و ادامه درمان بیماری او که از دو سال پیش به سرطان ریه مبتلا شده است، ترجیح داده شد که برای این منصب انتخاب نشود.

 
مشعل الأحمد که «صباح الاحمد الصباح» امیر فقید کویت را در سفر درمانی به آمریکا همراهی می‌کرد از نفوذ زیادی در خاندان حاکم این کشور برخوردار است.

مشعل پسر هفتم «احمد الجابر الصباح» است که مابین سال‌های ۱۹۲۱ و ۱۹۵۱ بر کویت حکومت می‌کرد و برادر ناتنی «جابر الأحمد الصباح» است که مابین سال‌های ۱۹۷۷ -۲۰۰۶ در کویت حکومت داشت.

او در دهه شصت قرن گذشته وارد وزارت کشور شد و از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۰ نیز رئیس اداره تحقیقات عمومی و این اداره در دوره ریاست وی به اداره امنیت دولت تبدیل شد.

مشعل ۱۳ ژانویه ۲۰۰۴ به عنوان نایب رئیس گارد ملی کویت منصوب شد.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین