کد خبر: ۲۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
سهمیه اختصاصی به نیروهای پیش دبستانی و شرکتی در آزمون استخدامی آموزش وپرورش هنوز مشخص نیست اما مسئولان از اختصاص اولویت‌هایی به این گروه و البته فرزندان فرهنگیان خبر می‌دهند و حالا مجلس طرح جدیدی را برای مربیان پیش دبستانی مدنظر دارد.
ناطقان: جمعیت زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی منتظر شنیدن اخبار جدیدی در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند اما هنوز هیچ خبر جدیدی درخصوص زمان برگزاری آزمون، رشته‌های مورد نیاز و منابع امتحانی اعلام نشده است و تاریخ‌های مختلفی که تا به امروز توسط مسئولان آموزش و پرورش برای اعلام جزئیات آزمون استخدامی، وعده داده شده بود، محقق نشد.

چندی قبل محمد حسین سلیمی جهرمی،‌رئیس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم عنوان کرد: هنوز در حال برنامه‌ریزی در خصوص آزمون استخدامی هستیم. 5 هزار سهمیه در این زمینه داریم که این سهمیه باید بین مناطق کشور و در رشته‌های مختلف توزیع شود. بر مبنای این توزیع، اطلاعیه‌ای صادر خواهد شد که زمان دقیق برگزاری آزمون، شرایط و منابع درسی را مشخص می‌کند. تا زمانی که مشخص نشود در چه رشته‌هایی قرار است، جذب نیرو داشته باشیم نمی‌توان منابع آموزشی را به طور دقیق تعیین کرد چون این منابع مرتبط با رشته‌هایی است که هر فرد قرار است در آن آزمون داده و استخدام شود.

سلیمی جهرمی در پاسخ به این پرسش که آیا آزمون استخدامی تابستان برگزار می‌شود یا آبان‌، بیان کرد: این موضوع بستگی به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارد. ما پس از توزیع سهمیه و تعیین رشته‌ها آن را برای تأیید نهایی به سازمان مدیریت ارسال خواهیم کرد و زمان دقیق برگزاری آزمون نیز باید به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسد.

صرف نظر از تاریخ برگزاری آزمون، رشته‌های استخدامی و منابع امتحانی؛ وضعیت سهمیه مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی در آزمون استخدامی مورد سوال است.مربیان پیش دبستانی اعلام می‌کنند که سال‌هاست در دوره پیش دبستانی با کمترین حقوق و مزایا و 15روز بیمه در ماه در حال فعالیت هستند و حالا که پس از مدت‌ها،‌ آموزش و پرورش در حال برگزاری آزمون استخدامی است، باید سهمیه ویژه‌ای را به این مربیان و نیروهای شرکتی اختصاص داد.

حالا اما نمایندگان مجلس به دنبال ارائه طرحی دو فوریتی برای تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی صرف نظر از آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند.

البته طی سال‌های گذشته قوانین متعددی در رابطه با جذب و تبدیل وضعیت این گروه از افراد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما با وجود این قوانین همواره ابهاماتی در نحوه اجرای آن‌ها وجود داشته است و هنوز این افراد در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص طرح دوفوریتی مجلس شورای اسلامی برای مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی گفت:‌این نیروها سال‌هاست که در آموزش و پرورش کار کرده‌اند و اغلب آنها از دوره وزارت آقای احمدی فعالیت خود را آغاز کرده‌‌اند.

وی افزود: با آزمونی که در سال 90 برگزار شد برخی از این افراد با حدود هفت سال سابقه کار اخراج شدند و هم‌اکنون به دنبال ارائه طرح دوفوریتی هستیم تا بتوان از این افراد با توجه به نیازهای آموزش و پرورش استفاده کرد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ طرح دوفوریتی مجلس بارمالی نداشته بنابراین با اصل 75 قانون اساسی در تضاد نیست. بر اساس این طرح، مبلغی که به عنوان حق التدریس به افراد بازنشسته پرداخت می‌شود با به کارگیری نیروهای پیش دبستانی و شرکتی به این افراد پرداخت شود و براین اساس آموزش و پرورش با توجه به نیاز،‌جنسیت و رشته اقدام به استفاده از نیروهای پیش دبستانی و شرکتی به عنوان حق التدریس خواهد کرد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان مازندران 7 هزار ساعت حق التدریس پرداخت شد،‌گفت: این طرح دوفوریتی را پس از پایان تعطیلات تابستانی مجلس به منظور طرح در صحن علنی پیگیری می‌کنیم.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین