کد خبر: ۲۴۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
روحانی:
رییس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام میزان و سازوکار اخذ جریمه از متخلفان بهداشتی، گفت: اگر فرد مبتلا به کرونا از قرنطینه خارج و تخلف کند، ۲۰۰ هزار تومان و کسی که در سطح جامعه ماسک نزند ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.
ناطقان: حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشکر از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام اربعین گفت: برای مردم خیلی مهم بود که در مراسم راهپیمایی در مسیر نجف به کربلا حضور یابند و زیارت کنند اما به خاطر پروتکل‌های بهداشتی صرف نظر کردند و زیارت و توجه شان به سالار شهیدان در منازل و مجالسی که برپا شده بود را با پروتکل‌های بهداشتی انجام دادند.




وی با تاکید بر تداوم رعایت پروتکلهای بهداشتی تا پایان این هفته که ایام رحلت پیامبر و شهادت حضرت مجتبی(ع) و امام رضا(ع) است، افزود: امسال پیاده روی به سمت خراسان رضوی مشهد و حرم امام رضا(ع) نداریم و مراسمی که برگزار می شود باید با مراعات همه پروتکل‌ها باشد که قبلا به مردم ابلاغ شده است.

رییس جمهوری تاکید کرد: همه ما باید توجه داشته باشیم که عامل اصلی برای فاصله گرفتن از شر این ویروس و ابتلا و مراحل حادی که برای مردم پیش آمده عامل اصلی فرهنگ عمومی مردم است. این فرهنگ است که می‌تواند ما را حراست کند و در بهداشت بهترین و تنها راه در شرایط فعلی برای مقابله با کرونا است مثلا ما ممکن است با آنفلوانزا هم مواجه شویم برای آن دارو داریم امور بهداشتی داریم ولی برای کرونا دارو و واکسنی نداریم و تنها راه توسل به امور بهداشتی است.

روحانی یادآور شد: خیلی مهم است که بیمار را سریعا کشف کنیم این راه این است که تست‌هایی که انجام می‌دهیم را گسترش دهیم. دیروز با وزیر بهداشت تلفنی صحبت کردیم و امروز هم اعلام کردیم که آماده‌ایم ده هزار تست علاوه بر تست‌های روزانه انجام شود بودجه آن را تامین می‌کنیم.

 رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به گفت و گوی روز گذشته خود با وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دیروز که با وزیر بهداشت صحبت کردیم برای خریداری تست‌هایی که خیلی آسان و کوتاه زمان به ما جواب می‌دهد بحث شد. ظرف یک ربع و بیست دقیقه این تست انجام شود که صد میلیون دلار برای این کیت‌های مورد نیاز و خریدهای خارجی مقرر کردیم البته در داخل هم در حال ساخت است و هم تامین از خارج، این یک تحول بزرگی در تست به زودی خواهیم داد با این شرایط جدیدی که مهیا می شود.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه عامل اصلی برای فاصله گرفتن از بیماری، مسیر انتقال است، اظهار داشت: ما ویروس کرونا را داریم، افراد جامعه و مسیر انتقال داریم. ویروس وجود دارد که معلوم نیست چه زمانی از بین برود، افراد جامعه هم باید خود را حفظ کرده و فعالیت هم بکنند اما اینکه این ویروس به انسان برسد، عاملش خود انسان است یعنی انسان مبتلا به دیگری این ویروس را منتقل می‌کند.

روحانی با بیان اینکه فرد مبتلا ممکن است علامت هم نداشته باشد و قوی باشد، اما ناقل بوده و انتقال‌دهنده است، تصریح کرد: مهم است که جلوی مسیر انتقال را بگیریم و برای اینکه این مسیر گرفته شود، به محض آنکه فهمید مبتلا شده است، به خانواده و محل کار خود اطلاع دهد و دو هفته در قرنطینه باقی بماند و حق خروج از قرنطینه را ندارد.

وی ادامه داد: اگر فرد تخلف کند برای هر نوبت تخلف، ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود. سازوکار و سامانه آن مشخص شده و وزارت بهداشت مسئول آن است. این تخلف باید به حسابی که وزارت بهداشت امروز آن را اعلام می‌کند، واریز شود و اگر آن را واریز نکند از روش‌های دیگر گرفته می‌شود.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: این جریمه‌ها باید به حسابی که امروز توسط وزارت بهداشت و در مان اعلام می شود باید واریز بشود  و اگر فردی پرداخت نکرد از راه های دیگر به عنوان بدهکاری آن افراد اقدام می کنیم که جزو مصوبات امروز ستاد ملی کرونا بود .

رییس جمهوری درباره جریمه افرادی که در سطح جامعه ماسک نمی زنندهمه افراد جامعه وقتی  در جامعه حضور پیدا می‌کنند و از منزل خارج می‌شوند باید از ماسک استفاده کنند، اگر کسی از ماسک استفاده نکرد ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

روحانی گفت: نیروی انتظامی و بسیج و ناظرین و بازرسان وظیفه دارند مشخصات افراد را ثبت و به خود فرد اعلام کنند و او باید ظرف دو هفته در این حسابی که وزارت بهداشت اعلام میکند مبلغ جریمه را واریز کند و اگر واریز نکند از راه های مختلف از حساب او کسر خواهد شد.
وی افزود: نیروی انتظامی از ابزار و وسایلی که در اختیار دارد استفاده می‌کند ممکن است فردی ماسک ندارد و کسی با او موجه نشود و با او صحبت نکند در عین حال به او ابلاغ خواهد شد که چه روزی چه در خیابانی بدون ماسک بوده است و ۵۰ هزار تومان موظف هستید جریمه را پرداخت کند

رییس جمهوری بیان کرد: مصوبات امروز فقط برای تهران بزرگ است که ممکن است بعدا به استانهایی دیگر که مورد نیاز است تعمیمم پیدا کند
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین