کد خبر: ۲۴۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
بر اساس آمار اداره گمرک چین، واردات نفت خام این کشور در ماه سپتامبر نسبت به ماه گذشته 2.1 درصد افزایش یافت.
ناطقان: به نقل از رویترز، از آنجایی که برخی از محموله‌ها با تاخیر در گمرک ترخیص شدند و پس کاهش شلوغی یک ماهه بندر، واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر نسبت به ماه گذشته 2.1 درصد افزایش یافت.

در عین حال، ظرفیت ذخیره سازی ساحلی افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای اداره گمرک این کشور، چین، بزرگ ترین واردکننده نفت خام در جهان است که ماه گذشته میلادی 48.48 میلیون تن نفت وارد کرده است. این رقم معادل 11.8 میلیون بشکه در روز است.

پکن در ماه آگوست روزانه 11.18 میلیون تن نفت وارد کرده بود و این رقم در سپتامبر گذشته برابر با روزانه 10.04 میلیون بشکه در روز بود اما هنوز کمتر از رکورد 12.94 میلیون بشکه در روز است که در ماه ژوئن خریداری کرد.

در سه ماه نخست 2020، چین 416 میلیون تن نفت خام وارد کرده است که معادل 11.08 میلیون بشکه در روز است و 12.7 درصد از مدت مشابه پارسال بیشتر است.

در ماه های ژوئن و آگوست به علت واردات زیاد ناشی از سقوط قیمت نفت خام در آوریل، تاسیسات ذخیره سازی نگهداری نفت خام در بنادر بزرگ چین، نزدیک به پر شدن بودند.

شرکت‌ها و بنادر تلاش کردند تا این ظرفیت ذخیره سازی را افزایش داده و از شلوغی بنادر بکاهند.
منبع: فارس
برچسب ها: واردات ، نفت ، چین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین