کد خبر: ۲۴۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
خبرگزاری رویترز گزارش کرد، بر اساس ویدیویی که به دست آورده، یک موشک امروز جمعه از محلی در ساحل دریای سیاه ترکیه که انتظار می‌رفت سامانه اس-۴۰۰ این کشور در آنجا مورد آزمایش قرار بگیرد به آسمان شلیک شده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، در ویدیوی مذکور که در شهر ساحلی سینوپ گرفته شده، ستون باریکی از دودی که به آسمان رفته نشان داده می‌شود. در روزهای اخیر ترکیه اخطارهایی در خصوص اعمال محدودیتهایی بر حریم هوایی و دریایی نواحی ساحلی خود صادر کرد تا بتواند دست به شلیکهای آزمایشی بزند.

در صورت تایید آزمایش سامانه اس-۴۰۰ از سوی ترکیه، این امر می‌تواند به تنشها میان این کشور و آمریکا که به شدت با خرید تسلیحاتی این کشور از مسکو از بابت خطرات برای سیستمهای دفاعی مشترک با ناتو مخالف بوده، دامن بزند.

واشنگتن سال گذشته میلادی در واکنش به این خرید ترکیه شرکت این کشور در برنامه مربوط به جنگنده‌های نسل جدید اف-۳۵ را معلق کرده و تهدید به اعمال تحریم علیه آنکارا کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین