کد خبر: ۲۴۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
به علت نگرانی در مورد افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا که می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد، قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به 42.93 دلار در هر بشکه کاهش یافت.
ناطقان: به نقل از رویترز، به علت نگرانی در مورد افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا که می‌تواند تقاضا برای نفت را در این دو منطقه از جهان که بیشترین مصرف سوخت را دارند، کاهش دهد،  قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی کاهش یافت.

رویترز مدعی است بر اساس سندی که به دستش رسیده، اوپک پلاس از موج دوم شیوع کرونا و افزایش تولید لیبی که می‌تواند بازارهای نفتی را در سال آینده با مازاد روبرو کند، نگران چشم‌اندازی تیره تر از یک ماه پیش هستند.

هر بشکه نفت برنت با 23 سنت کاهش 42.93 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 8 سنت کاهش 40.88 دلار معامله شد.

نفت برنت طی هفته گذشته 0.2 درصد و نفت خام آمریکا 0.7 درصد افزایش یافت.

لاچلان شا، رئیس بخش تحقیقات کالاهای اساسی در بانک ملی استرالیا گفت: «واقعیت این است که ما اکنون شاهد شیوع کرونا در سراسر اروپا و دوباره در شمال آمریکا هستیم و احتمالا این بر بهبود تقاضا بر نفت تاثیر خواهد گذاشت.»

برخی کشورهای اروپایی مقررات منع رفت و آمد و قرنطینه را برای مقابله با افزایش مبتلایان جدید به کرونا ازسرگرفته‌اند. به طوری که انگلیس در روز جمعه محدودیت‌های سخت تری مرتبط با کووید19 در لندن به اجرا گذاشت.

کمیته مشترک فنی اوپک در روز پنج شنبه در جریان نشست‌های ماهانه خود به بررسی بدترین سناریوی ممکن برای بازار نفت پرداختند.

بر اساس این سناریو، ذخایر نفت تجاری کشورهای بزرگ مصرف کننده در سال 2021 همچنان بالای متوسط 5 سال اخیر باقی می‌ماند.
منبع: فارس
برچسب ها: قیمت ، نفت ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین