کد خبر: ۲۴۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
بانک مرکزی در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی شبکه بانکی، ‌به مناسبت روز جهانی نابینایان و ضرورت بهره‌مندی هموطنان نابینا از خدمات بانکی و بانکداری الکترونیک، طی بخشنامه ای از شبکه بانکی خواست تمهیدات ویژه ای برای این گروه از افراد در نظر بگیرد.
ناطقان: این بانک از شبکه بانکی خواسته است تا  در هر شعبه از بانک، باجه‌ای برای ارائه خدمات بدون نوبت و سریع به معلولین و جانبازان خصوصاً نابینایان در نظر گرفته شود و موجبات ارائه خدمات با حفظ کرامت، سرعت و دقت به این عزیزان فراهم شود.

در صورت درخواست نابینایان، کارت‌بانکی آن‌ها به صورت چاپ برجسته اطلاعات مورد نیاز بر روی کارت‌بانک (شامل نام و نام خانوادگی دارنده کارت، نام بانک، کد cvv۲، تاریخ انقضاء، نوع کارت) صادر شود. نظر به اینکه این امکان در تمام شعب و به صورت صدور آنی کارت امکان‌پذیر نیست، این درخواست از طریق ارسال به مرکز استان صورت گیرد.  

بانک مرکزی در ادامه درخواست خود از شبکه بانکی آورده است:مناسب‌سازی محتوای اینترنت بانک و وب‌سایت بانک به منظور بهره‌برداری از خدمات الکترونیک غیرحضوری و اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات در دستور کار قرار گیرد و در اسرع وقت نسبت به پیاده‌سازی کامل خدمت برداشت مستقیم به منظور کاهش نیاز به انجام تراکنش‌های پرداخت منظم نظیر پرداخت اقساط، اجاره‌بها، خدمات عمومی و ... اقدام شود.

گویاسازی در نرم‌افزارهای موبایلی موجود در دستور کار آن بانک‌/موسسه اعتباری قرار گیرد و امکان اخذ تعهدنامه برای نابینایانی که داوطلب استفاده از خدمات حساب‌جاری و دسته‌چک بدون فرد امین هستند، در محل شعبه فراهم شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین