کد خبر: ۲۴۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
رئیس سازمان بازرسی‌کل کشور :
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان در نشست آمبودسمان کشورهای اسلامی که به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور روسای آمبودسمان ۶ کشور عضو هیأت‌مدیره انجمن آمبودسمان کشورهای اسلامی برگزار شد با انتقاد به تحریم های آمریکا گفت: تمام درگاه های تامین و انتقال غذا و دارو به ایران مسدود است.
ناطقان: به گزارش از سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان در نشست آمبودسمان کشورهای اسلامی که به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور روسای آمبودسمان ۶ کشور عضو هیأت‌مدیره انجمن آمبودسمان کشورهای اسلامی برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در زمینه مبارزه با کرونا افزود: امسال با توجه به فراگیری ویروس کرونا، ملت ایران در دو جبهه در حال جنگ هستند؛ اول مبارزه با ویروس کووید ۱۹ و دوم جنگ با تروریسم اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران که تأثیر قابل‌توجهی در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به‌ویژه در زمینه نیازهای بهداشتی مانند دارو و نیازهای غذایی داشته است.

علیرغم ادعای آمریکا، درگاه های تامین دارو به کشور مسدود است


آمبودسمان به فرد یا دفتری غیرجانبدار گفته می‌شود که وظیفه دارد به عنوان نماینده عموم مردم، موارد نقض حقوق افراد توسط دولت یا نهادها و شرکت‌های مختلف را بررسی و بازرسی کند. این وظیفه توسط دولت یا پارلمان به آمبودسمان محول و به وی استقلال عمل زیادی نیز اعطا می‌شود.

وی با انتقاد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: علی‌رغم ادعای آمریکا که راه تأمین دارو و غذا برای ایران باز هست، اما تمام درگاه‌های تأمین و انتقال دارو و موادغذایی به کشور ایران مسدود است.

درویشیان اظهار داشت: ملت ایران علی‌رغم همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در مدت بسیار کوتاهی ظرف کمتر از چند هفته توانست نسبت به تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی اقدام کرده و حتی فرایند تولید داروی ویروس کرونا را شروع کند و در این زمینه به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

رئیس آمبودسمان جمهوری اسلامی ایران گفت: تجربه خوبی در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی که در روزهای اول شیوع این ویروس به‌شدت دچار مشکل بودیم، پیدا کردیم. به‌نوعی که امروز علاوه بر تأمین نیاز داخلی آمادگی صادرات برخی اقلام بهداشتی را داریم.

وی تأکید کرد: سازمان بازرسی‌کل کشور از ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایران بر همه اقداماتی که در جهت پیگیری کنترل این بیماری و رفع نیازهای اولیه مردم صورت گیرد، نظارت کرده است؛ از جمله اینکه پیگیری سازمان بازرسی باعث شد نسبت به تأمین تجهیزات اولیه بهداشتی قبل از شروع بیماری در کشور اقدام شود.

درویشیان خاطرنشان کرد: برخی مشکلات شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا با پیگیری که سازمان بازرسی کل کشور انجام داد، رفع شد. نظارت بر توزیع اقلام در بیمارستان‌ها و کنترل میزان دپو یا نگهداشت اقلام مبارزه با کرونا در کشور باعث شد این اقلام از توزیع مناسبی برخوردار باشند.

وی گفت: یکی از اقدامات و تجاربی که ایران در جریان مبارزه با این ویروس دارد، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید اقلام بهداشتی است همچنین استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و بخش‌های نظامی و انتظامی برای مبارزه با کرونا است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگر از این نشست، با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در ارتقای فعالیت‌های آمبودزمانی انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی چند پیشنهاد کاربردی ارائه کرد که با استقبال اعضا مواجه شد.

نائب رییس آمبودسمان کشورهای اسلامی همچنین از این انجمن خواست با توجه به مذاکرات قبل، بیانیه‌ای درباره اهانت به قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص) و همچنین خیانت امارات و بحرین در خصوص برقراری رابطه رسمی با رژیم صهیونیستی صادر کنند.

در اجلاس هیأت‌مدیره انجمن آمبودسمان کشورهای اسلامی که به‌صورت برخط برگزار شد، شریف مالکوچ «رییس آمبودسمان ترکیه» و «رییس آمبودسمان کشورهای اسلامی»، حجت‌الاسلام درویشیان «رییس سازمان بازرسی کل کشور» و «نائب رییس انجمن آمبودسمان کشورهای اسلامی»، مشتاق احمد سوکرا «نماینده فدرال مالیاتی پاکستان» و «دبیرکل انجمن آمبودزمان های کشورهای اسلامی»، سابینا علی آوا «کمیسیونر حقوق بشر جمهوری آذربایجان»، محمد بن علی لو «آمبودسمان مراکش» و احسان حسین بابیکر «رییس سازمان شکایات مردمی سودان» حضور داشتند.

دستور کار این نشست که پیشتر برای اعضا ارسال‌شده بود عبارت است از «اقدامات و فعالیت‌های نهادهای آمبودسمانی در خصوص بیماری همه‌گیر جهانی کووید ۱۹»، «فعالیت‌های آموزشی»، «تقویت شبکه ارتباطی بین اعضای انجمن»، «پیشنهادهای مربوط به میزبانی اجلاس آینده هیأت‌مدیره و اجلاس مجمع عمومی برای سال ۲۰۲۱».

در اجلاس مجمع عمومی انجمن آمبودسمان های کشورهای اسلامی که در سال ۲۰۱۹ در شهر استانبول برگزار شد، تصمیم گرفته شد که آمبودسمان کشور مراکش میزبان اجلاس هیأت‌مدیره انجمن در سال ۲۰۲۰ باشد. با این ‌حال به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، توافق شده است که این اجلاس از طریق ویدئوکنفرانس انجام شود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین