کد خبر: ۲۴۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کمبود ویتامین‌های C و D احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کرونا را افزایش می‌دهد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان شمالی، مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: احتمال ابتلا به کرونا با کمبود ویتامین C و D​​​​​​​مصرف روزانه ۳ واحد از گروه سبزی‌ها به جز سبزیجات نشاسته‌ای و حداقل دو واحد میوه به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی به ویژه بیماری کووید ۱۹ توصیه می‌شود.


                                                   احتمال ابتلا به کرونا با کمبود ویتامین C و D​​​​​​​


انیسه وطن دوست با بیان این که مصرف پیاز خام همراه غذا را در شرایط کنونی فراموش نکنید، تاکید کرد: از مصرف سوسیس، کالباس و دیگر فست فود‌ها و غذا‌های چرب و سنگین به شدت پرهیز کنید.

وطن پرست گفت: مصرف سالاد همراه با آب لیموترش تازه یا آب نارنج، هویج، کدوحلوایی، سبزی تازه و ... را به طور حتم در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

او نسبت به مصرف غذا‌هایی که به طور کامل پخته نمی‌شود، هشدار داد و توصیه کرد: از منابع پروتئین نظیر حبوبات، تخم مرغ و ... استفاده کرده و از خوردن غذا و مایعات در مکان‌های نامطمئن به شدت خودداری کنید.

وطن دوست به اهمیت خواب و استراحت کافی هم اشاره کرده و گفت: به مصرف غذا‌های کم حجم و پرکالری توجه ویژه داشته باشید و سالاد کاهو و کرفس را به دلیل تامین نیاز بخشی از مایعات بدن فراموش نکنید.
منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین