کد خبر: ۲۴۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
خورش به یکی از انواع خورش های مجلسی ایرانی است که به علت وجود به در آن عطر خاص و بسیار مطبوعی دارد. این خورش به دلیل اینکه به تازه فقط در فصل پاییز موجود است یکی از خورش های فصلی به حساب می آید.
ناطقان: خورش به یکی از خورش های سنتی ایرانی است که علاوه بر خوشمزگی بسیار مقوی است. این خورش به روش های متفاوتی تهیه می شود، که در ادامه با چند روش پخت آن آشنا می شوید.



نحوه ی درست کردن خورش به با لپه, طرز درست کردن خورش به





خورش به یکی از انواع خورش های مجلسی ایرانی است که به علت وجود به در آن عطر خاص و بسیار مطبوعی دارد. این خورش به دلیل اینکه به تازه فقط در فصل پاییز موجود است یکی از خورش های فصلی به حساب می آید.

 

می توانید به را فریز کنید و در سایر فصل های سال از خوردن این خورش لذت ببرید پخت انواع خورشت به متفاوت است می توانید خورشت به را با لپه، بدون لپه یا ساده ، خورش به با آلو و طرزتهیه خورشت به با سیب و … تهیه کنید. در ادامه با چند روش پخت آن آشنا شوید.

 
طرز تهیه خورش به با لپه :
مواد مورد نیاز خورش به با لپه :
 گوشت گوسفند      750 گرم
 به      250 گرم
 لپه     یک چهارم پیمانه یا 75 گرم
پیاز      1 عدد
 سیر     3 حبه
پوره گوجه فرنگی      یک چهارم پیمانه (60 گرم)
روغن      4 قاشق غذاخوری
 زردچوبه     به مقدار لازم
فلفل سیاه     نصف قاشق غذاخوری
آب     یک و نیم فنجان
شکر (اختیاری)     3 قاشق غذاخوری
آب لیمو     2 قاشق غذاخوری
چوب دارچین     1 عدد
قلم گوسفند (اختیاری)     1 عدد

 
طرز تهیه خورش به با لپه :

پیاز و سیر را ریز خرد کنید ابتدا پیاز را با مقداری روغن تفت بدهید زمانی که سبک شد و سیر را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا کمی سبک شود.

 

سپس گوشت گوسفندی را به شکل خورشتی خرد کنید و به همراه قلم اضافه کنید و همه ی اطراف آن را سرخ کنید تا طلایی شوند.

 

لپه را از قبل کمی آبپز کنید سپس آب آن را خارج کرده و در این مرحله به خورش اضافه کنید و کمی تفت بدهید.

 

پوره گوجه فرنگی، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید. سپس آب جوش را به خورش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد، چوب دارچین را هم اضافه کنید.

 

درب قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید گوشت با حرارت ملایم بپزد. در همین حین باید به ها را شسته و به صورت مکعبی درشت خرد کنید. لازم نیست پوست به ها را بگیرید.

 

داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرار قرار بدهید زمانی که روغن داغ شد به ها را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا به ها طلایی شوند. تفت دادن به ها باید تا حدی باشد که فقط کمی منسجم شوند و نیاز به تفت دادن زیاد نیست.

 

پس از اینکه به ها آماده شدند صبر کنید تا گوشت به طور کامل پخته شود سپس به ها را به همراه کمی نمک اضافه کنید. حرارت زیر خورش را ملایم کنید تا خورش به طور کامل جا بیفتد و برای 45 دقیقه دیگر خورش را بپزید.

 

در 15 دقیقه پایانی پخت خورش شکر و آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید خورش به غلظت کافی برسد سپس به همراه نان یا برنج سرو کنید.

 
نکاتی برای تهیه خورش به :

** اضافه کردن پوره یا رب گوجه فرنگی به خورش به اختیاری است. اضافه کردن آن باعث می شود طعم و رنگ خورش بهتر شود.

 


** پوره یا رب گوجه فرنگی را برای طعم بهتر تفت بدهید.

** بعد از پخت خورش چوب دارچین را دور بندازید.
برچسب ها: به ، خورشت ، ناطقان ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین