کد خبر: ۲۴۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سوءاستفاده ترامپ از نام این کشور برای حمله به رقیب دموکرات خود، به آمریکا هشدار داد با کارت چین در انتخابات بازی نکند.
ناطقان: «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در مناظره نهایی خود با رقیب دموکراتش واکنش نشان داد.

به نقل از «گلوبال تایمز»، وی در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر آلوده بودن هوای چین، گفت: امروز آسمان آبی است.

او در ادامه تاکید کرد چین علاقه‌ای به انتخابات آمریکا ندارد و به این کشور هشدار داد با کارت چین در انتخابات ریاست‌جمهوری بازی نکند.


«دونالد ترامپ» در مناظره نهایی با «جو بایدن»، در رد طرح‌های او برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی، هوای چین و هند را آلوده توصیف کرد.

ترامپ گفت: ما بهترین و کمترین میزان انتشار کربن را داریم. به چین نگاه کنید چقدر آلوده است. به هند نگاه کنید. هوا آلوده است.   

وی در ادامه گفت حاضر نیست مشاغل آمریکا را فدای توافق آب‌وهوایی پاریس کند و مدعی شد از نظر محیط زیست کار او عالی بوده است.

دومین مناظره میان نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بامداد جمعه به وقت تهران برگزار شد. دانشگاه «بلمونت»، واقع در شهر «نشویل» ایالت «تنسی» میزبان این مناظره بود که آخرین رویارویی دو نامزد قبل از برگزاری انتخابات در روز سوم نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) به شمار می‌رفت.

منبع: مشرق
برچسب ها: پکن ، واکنش ، ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین