کد خبر: ۲۴۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین آمار از تعداد فرزندان بهزیستی که به فرزندخواندگی رفته‌اند، توضیحاتی داد.
ناطقان: سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره فرآیند فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی، اظهار کرد: پروسه فرزندخواندگی یک روند است و بخشی از آن مربوط به سامانه است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سامانه فرزندخواندگی بیشتر از افزایش تعداد بر شفافیت امر تاثیر دارد، گفت: گلوگاه افزایش تعداد فرزندخواندگی می‌تواند قوانینی باشد که با تسهیل امر فرزندخواندگی آن را تسریع کند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه قدر فرهنگ فرزندخواندگی در بین مردم جا افتاده است؟ بیان کرد: قطعا نسبت به دهه گذشته رشد داشته ایم اما هنوز اکثر درخواست‌ها برای نوزاد دختر است و تعداد نوزادان دختر بسیار نادر است.

بابایی با اشاره به اینکه باید برای درخواست فرزندخواندگی کودکان با سن بالاتر به ویژه بالای ۶ سال فرهنگ سازی جدی تری انجام شود، تصریح کرد: همچنین برای فرزندخواندگی کودکان دارای بیماری‌های خاص یا دارای معلولیت باید فرهنگ سازی شود.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چند درصد فرزندان بهزیستی دختر و چند درصد پسر هستند؟ گفت: تعداد فرزندان بهزیستی حدودا ۵۰، ۵۰ است اما با توجه به اینکه بیشتر درخواست‌ها به دنبال نوزاد دختر است و همین مسئله باعث ماندن کودکان با سن بالاتر به ویژه پسران در مراکز شبه خانواده می‌شود.

وی درباره آخرین آمار فرزندخواندگی در کشور، بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۹۹، ۵۳۹ فرزند بهزیستی در سراسر کشور به فرزندخواندگی رفته‌اند، همچنین ۲۸ فرزند بهزیستی که دارای معلولیت هستند در سراسر کشور وارد خانواده‌ها شدند.

بابایی با تاکید بر اینکه استان تهران بیشترین آمار فرزندخواندگی را در ۶  ماهه نخست سال داشته است، گفت: ۱۵۵ فرزند بهزیستی در استان تهران به خانواده راه پیدا کرده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین