کد خبر: ۲۴۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با وجود موجودی مناسب دام و کاهش تقاضای خرید دلیلی برای افزایش قیمت گوشت وجود ندارد.
ناطقان: منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور از فراوانی دام در کشور خبر داد و گفت: علی رغم آنکه میزان موجودی دام در کشور بالاست، اما دامداران به سبب جو روانی حاکم بر بازار و گرانی گوشت به دنبال عرضه دام با نرخ‌های بالا هستند.

وی افزود: با وجود کاهش مصرف گوشت در پی شرایط نامساعد اقتصادی و فراوانی دام، قیمت گوشت تحت تاثیر برخی مسائل همچون نبود نهاده با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

پوریان ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید گوشت برزیلی با نرخ ۹۰ هزار تومان از بازار کرد، درحالیکه گوشت داخلی را با نرخ ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌کند که همین امر جو بازار را تحریک کرده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با انتقاد از فاصله چشمگیر قیمت تولید تا بازار بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۵ هزار راس دام پروار گوشتی در کشور داریم که با زایش‌های پاییز بر این‌جمعیت افزوده می‌شود که این امر نشان می‌دهد دلیلی برای افزایش قیمت نیست.

به گفته وی، با توجه به فراوانی عرضه دام و کاهش تقاضا پیش بینی می‌شود که جو روانی بازار مبنی بر گرانی گوشت طی روز‌های آتی فروکش کند.

پوریان ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد از زمانیکه قیمت دام افزایش یافته است، دام جهت کشتار وارد کشتارگاه نمی‌شود.

این مقام‌مسئول در پایان با اشاره به اینکه قیمت گذاری دام انجام‌ نمی شود، تصریح کرد: این در حالی است که قیمت هر کیلو دام سبک در هفته گذشته قبل از التهابات بازار ۴۰ هزار تومان، دام سنگین ۳۵ هزار تومان، لاشه گوسفندی ۸۲ تا ۸۳ هزار تومان و لاشه گوساله ۷۰ هزار تومان بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین