کد خبر: ۲۵۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
آنطور که معاون فنی گمرک ایران می گوید، بعد از لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج ثبت سفارش برای واردات باز شده است.
ناطقان: مهرداد جمال ارونقی با اشاره به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج از ابتدای آبان‌ماه گفت که براین اساس ثبت سفارش برنج از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) باز شد و وارد کنندگان می‌توانند در این رابطه اقدام کنند.

وی با اشاره به وضعیت واردات و ترخیص برنج در گمرک و بنادر اظهار کرد: از ابتدای امسال ۵۶۷ هزار تن برنج به ارزش بیش از ۵۲۱ میلیون دلار از گمرک ترخیص شده است. این در حالی است که واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش دارد.

معاون فنی گمرک موجودی برنج در گمرک و بنادر را ۲۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: دپوی این حجم از برنج ربطی به موضوع ممنوعیت فصلی ندارد؛ چرا که قبل از زمان ممنوعیت، وارد، اظهار و قبض انبار دریافت کرده است اما مشکل ترخیص این برنج‌ها به تصویب و تامین ارز بر می‌گردد.

ارونقی یادآور شد: به محض تخصیص و تامین ارز و صدور کد رهگیری بانک مرکزی هیچ مانعی در رابطه با ترخیص برنج‌های دپو شده وجود نداشته و گمرک در این رابطه اقدام خواهد کرد.

گفتنی است که واردات برنج از ابتدای شهریورماه براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار ممنوع شده بود اما با توجه به حجم بالای برنج‌های دپو شده در گمرک تصمیماتی در رابطه با ترخیص آنها اتخاذ شد؛ به نحوی که اعلام شد با توجه به کاهش حدود ۵۰ درصدی میزان ترخیص برنج در پنج ماه اول سال جاری نسبت به سال قبل و افزایش بیش از سه برابری نیاز واردات که تهدیدی برای تولید داخل به حساب نمی آید، مقرر شد تمام محموله های برنج وارداتی رسوب بنادر که تا قبل از پایان مرداد ماه وارد بنادر و گمرک شده و دارای قبض انبار یا اعلامیه ورود هستند، بدون هرگونه محدودیتی تخصیص و تامین ارز شده و ترخیص آنها مشمول ممنوعیت نمی‌شود. این در حالی است که تمامی ثبت سفارش هایی که ارز آن تا قبل از ۳۱ مرداد امسال تامین و حواله شده و جزو حقوق مکتسبه محسوب می‌شود، ترخیص کالاهای آنها مشمول ممنوعیت فصلی نشد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین