کد خبر: ۲۵۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
منابع خبرگزاری گزارش دادند که اتیوپی به دنبال اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره سد «النهضه» سفیر این کشور در آدیس‌آبابا را احضار کرده است.
ناطقان: منابع خبری، امروز (شنبه)، گزارش دادند که اتیوپی سفیر آمریکا را احضار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، اتیوپی در پی اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره انفجار سد «النهضه» سفیر این کشور را احضار کرده است و در این ارتباط از او توضیح خواسته است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه روز گذشته برای اولین بار در ارتباط با مسئله سد «النهضه» صحبت کرد و گفت ممکن است مصر این سد را منفجر کند.

حدودا یک سالی است که سه کشور مصر، سودان و اتیوپی بر سر برداشت از آب نیل به اختلاف شدیدی رسیده‌اند. اتیوپی که در سرشاخه رود نیل قرار دارد، با احداث سد بزرگ النهضه به دنبال آب‌گیری آن در سه سال است تا با آب جمع شده در پشت این سد، برق تولید کرده و مقداری را مصرف و مازاد را صادر کند.

در صورت عملی شدن این طرح، مصر و سودان که در آبراهه و پایین دست نیل قرار دارند، با کاهش شدید آب مواجه خواهند شد و این مسئله می‌تواند به بحران در این دو کشور منجر شود. پیشنهاد خارطوم و قاهره به آدیس آبابا این است که سد مذکور در بازه زمانی ۲۱ ساله پر شود تا تبعات برداشت از آب نیل، در پایین دست کمتر شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین