کد خبر: ۲۵۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
فلفل دلمه‌ای جزو سبزیجاتی است که مصرف آن فواید و خواص بی نظیری برای اعضای بدن به همراه دارد.
ناطقان: فلفل دلمه‌ای دارای یک گیاه یک ساله با شاخه‌های نسبتاً سفت و گل‌های منفرد سفید رنگ است و جزو سبزیجات به شمار می آید و دارای ویتامین A و C در رنگ‌های قرمز، سبز، نارنجی، زرد و ... موجود است.

بر اساس نظر طب سنتی فلفل دلمه طبع گرم و خشکی دارد. ‌به علت خواص فراوان این سبزی مورد توصیه پزشکان و متخصصان قرار گرفته است. ریز مغذی‌های فلاونوئید و بتاکاروتن موجود در فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین C است.
خواص فلفل دلمه ای

کاهش پرخوری: به علت وجود آنتی اکسیدان لیکوپن در فلفل دلمه‌ای مصرف آن به کاهش پرخوری و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کند. فیبر‌ها موجب حجیم شدن معده و فراگیری سطح چشمگیری از آن می‌شوند. در نتیجه باعث خارج شدن آسان مدفوع و جلوگیری از یبوست می‌شود.

دشمن سرطان: وجود بتاکاروتن و ویتامین زیاد در این نوع سبزی موجب شده استفاده از آن به عنوان یک ضد سرطان مورد توصیه پزشکان قرار بگیرد.

داروی سرماخوردگی: ویتامین C به درمان و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی کمک چشم‌گیری می‌کند. فلفل دلمه‌ای دارای ویتامین C فراوانی است که موجب شده در عموم مردم به عنوان یک داروی موثر در سرماخوردگی یاد شود.

مصرف فلفل دلمه ای در افراد سیگاری: توصیه می‌شود به دلیل وجود ویتامین A در فلفل دلمه‌ای افراد سیگاری از مصرف آن اجتناب نکنند، زیرا ویتامین A برای جلوگیری از ابتلا به سرطان ریه مفید است.

فلفل دلمه‌ای

پیشگیری از سکته: توصیه می‌شود برای جلوگیری از گرفتگی رگ‌ها و سکته قلبی از فلفل دلمه‌ای استفاده کنید.

دوست چشم: بتاکاروتن ماده‌ای قرمز رنگ که به تقویت چشم ها، درمان آب مروارید و جلوگیری از شب کوری کمک می‌کند در فلفل دلمه‌ای نیز موجود است.

فلفل دلمه در بارداری: بر اساس گفته پزشکان عموم افراد در بارداری از فلفل دلمه‌ای استفاده می‌کنند. البته توصیه می‌شود برای مصرف این سبزی در دروان بارداری با پزشک معالج خود مشورت کنید.

فلفل دلمه نر و ماده: برای تشخیص نر و یا ماده بودن فلفل دلمه‌ای تعداد پایه‌های آن را بشمارید، فلفل دلمه دارای چهار پایه ماده و فلفل دلمه دارای سه پایه نر است.

بهبود عملکرد مغز: وجود مواد معدنی و مغزیِ مس و منگنز در فلفل دلمه ای، استفاده از آن موجب بهبود عملکرد مغز و حذف سم از بافت‌های مغز می‌شود. ورزشکاران مبتلا به بیماری‌های قارچی برای درمان قارچ بدن خود از فلفل دلمه‌ای استفاده کنند، زیرا فلفل دلمه‌ای خاصیت ضد قارچ پوستی و ضد باکتریایی دارد.

فلفل دلمه‌ای حاوی ۰.۸ گرم پروتئین، ۰.۳ گرم چربی، ۹.۳ گرم گلوسید، ۲.۱ گرم فیبر، ۲۵.۹۱ گرم آب، ۵.۴۶ میلی گرم ویتامین ویتامین ث، ۰۲۵.۰۱ میلی گرم ویتامین ب، ۷۹.۰ میلی گرم ویتامین ای، ۱۴۶ میلی گرم پتاسیم، ۲۰ میلی گرم فسفر، ۴۱ میلی گرم کلسیم، ۱۱ میلی گرم منیزیم، ۸.۰ میلی گرم آهن و ۱۶.۰ میلی گرم منیزیم است.

مصرف برخی از فلفل‌ها در بعضی از افراد موجب بروز آلرژی می‌شود؛ بنابراین افراد دارای پوست تحریک پذیر و حساس از مصرف این سبزی به طور جدی پرهیز کنند. همچنین توصیه می‌شود افراد دارای بیماری‌های گوارشی از فلفل دلمه‌ای به علت ایجاد نفخ استفاده نکنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین