کد خبر: ۲۵۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
آمار جهانی ابتلا و فوتی های کروناآمار جهانیِ مبتلایان به عفونت کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس جدید به ۴۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۸۸ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۹۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
ناطقان:  همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۳۱ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۷۵ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
آمار جهانی ابتلا و فوتی های کرونا
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۵ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۸.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۲۳۰ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

در اروپا هم شمار مبتلایان همچنان رو به افزایش است و برخی کشورها، مقررات شدیدتری را با هدف مهار همه‌گیری اعمال کرده‌اند. برای مثال اسپانیا که شرایط وخیم‌تری را نسبت به برخی دیگر از کشورهای اروپایی تجربه می‌کند با اعلام وضعیت اضطراری و منع ترددِ شبانه، تلاش برای مهار موج دوم شیوع کرونا را شدیدتر کرده است. بر همین اساس پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور از روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که تردد بین ساعت ۱۱ شب تا شش صبح ممنوع است.

هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۷.۹ و ۵.۳ میلیون بیمارِ کووید ۱۹، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا هشت میلیون و ۸۸۹ هزار و ۱۷۹ مبتلا، ۲۳۰ هزار و ۵۱۰ قربانی

۲. هند هفت میلیون و ۹۰۹ هزار و ۹۵۹ مبتلا، ۱۱۹ هزار و ۳۰ قربانی

۳. برزیل پنج میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۲۸ مبتلا، ۱۵۷ هزار و ۱۶۳ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۸۷۷ مبتلا، ۲۶ هزار و ۵۰ قربانی

۵. فرانسه یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۰۷ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۶۱ قربانی

۶. اسپانیا یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۷۲ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۵۲ قربانی

۷. آرژانتین یک میلیون و ۹۰ هزار و ۵۸۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۸۹۶ قربانی

۸. کلمبیا یک میلیون و ۱۵ هزار و ۸۸۵ مبتلا، ۳۰ هزار و ۱۵۴ قربانی

۹. مکزیک ۸۹۱ هزار و ۱۶۰ مبتلا، ۸۸ هزار و ۹۲۴ قربانی

۱۰. پرو ۸۸۸ هزار و ۷۱۵ مبتلا، ۳۴ هزار و ۱۴۹ قربانی

پس از آن کشورهای انگلیس با ۸۷۳ هزار و ۸۰۰ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۷۱۵ هزار و ۸۶۸ مبتلا، ایران با ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ مبتلا، ایتالیا با ۵۲۵ هزار و ۷۸۲ مبتلا، شیلی با ۵۰۲ هزار و ۶۳ مبتلا، عراق با ۴۵۱ هزار و ۷۰۷ مبتلا، آلمان با ۴۳۷ هزار و ۸۶۶ مبتلا، بنگلادش با ۳۹۸ هزار و ۸۱۵ مبتلا، اندونزی با ۳۸۹ هزار و ۷۱۲ مبتلا، فیلیپین با ۳۷۰ هزار و ۲۸ مبتلا، ترکیه با ۳۶۱ هزار و ۸۰۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۴۴ هزار و ۸۷۵ مبتلا، اوکراین با ۳۴۳ هزار و ۴۹۸ مبتلا، پاکستان با ۳۲۸ هزار و ۶۰۲ مبتلا، بلژیک با ۳۲۱ هزار و ۳۱ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۳۱۰ هزار و ۱۴۸ مبتلا، هلند با ۲۹۱ هزار و ۲۵۴ مبتلا، جمهوری چک با ۲۵۸ هزار و ۹۷ مبتلا، لهستان با ۲۵۳ هزار و ۶۸۸ مبتلا، کانادا با ۲۱۶ هزار و ۱۰۴ مبتلا، رومانی با ۲۰۹ هزار و ۶۴۸ مبتلا، مراکش با ۱۹۷ هزار و ۴۸۱ مبتلا، اکوادور با ۱۶۱ هزار و ۶۳۵ مبتلا، نپال با ۱۵۸ هزار و ۸۹ مبتلا، بولیوی با ۱۴۰ هزار و ۸۵۳ مبتلا، قطر با ۱۳۱ هزار و ۱۷۰ مبتلا، پاناما با ۱۲۹ هزار و ۲۰۰ مبتلا، امارات متحده عربی با ۱۲۵ هزار و ۱۲۳ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۲۴ هزار و ۵۲۷ مبتلا، کویت با ۱۲۱ هزار و ۶۳۵ مبتلا، پرتغال با ۱۱۸ هزار و ۶۸۶ مبتلا، عمان با ۱۱۲ هزار و ۹۳۲ مبتلا، سوئد با ۱۱۰ هزار و ۵۹۴ مبتلا، قزاقستان با ۱۱۰ هزار و ۵۴۲ مبتلا، مصر با ۱۰۶ هزار و ۵۴۰ مبتلا، گواتمالا با ۱۰۴ هزار و ۷۸۷ مبتلا، سوئیس با ۱۰۳ هزار و ۶۵۳ مبتلا و کاستاریکا با ۱۰۳ هزار و ۸۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین