کد خبر: ۲۵۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
عالم جلیل‌القدر، آیت‌الله سید رضا فاضلیان بعد از تحمل یک دوره بیماری امروز دار فانی را وداع گفت.
ناطقان:  عالم جلیل‌القدر آیت‌الله رضا فاضلیان دار بعد از تحمل یک دوره بیماری به خاطر ابتلا به کرونا به ملکوت اعلی پیوست، ایشان در کسوت امام جمعه ملایر خدمات بسیاری را به استان همدان ارائه کرد و توفیقات بزرگی را از خود به یادگار گذاشت.


آیت‌الله رضا فاضلیان دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله فاضلیان در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان همدان به دنیا آمد. جد پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل‌القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جد مادری‌شان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود. پدر بزرگوار ایشان مرحوم سید باقر است که جواز عمامه را از آیت‌الله‌العظمی نائینی و آیت‌الله‌العظمی سیدابوالحسن اصفهانی گرفته بود.

آیت الله فاضلیان قبل از ورود به حوزه علمیه مدت کوتاهی را برای امرار معاش در بازار به کار پرداخت اما خیلی زود از آن دست کشید و برای تحصیل به حوزه رفت و با جدیت و پشتکار فراوان مشغول تحصیل شد. خود در این مورد می فرماید: اجناسی را در اختیارم گذاشته بودند که از آنها نگهداری کنم با خودم فکر کردم که این چه عمری است که برای فروش جنس می گذرانم؟ باید فکری کرد که عمر این گونه صرف نشود و از آن موقع به فکر تحصیل علم در حوزه علمیه افتادم. مسائل معیشتی هم به لطف امام حسین(ع) حل شد.

ایشان "معالم" را نزد آقا شیخ محمد تقی نجفی خوانده، "شرح لمعه" را از محضر دو عالم جلیل القدر آقا شیخ محمد حسین بهاری و مرحوم حاج محمد علی دامغانی استفاده کرده بود. "رسائل و قوانین" را نزد حاج میرزا آقا دامغانی و "کفایه" را محضر پر نور آیت‌الله آخوند ملّاعلی معصومی همدانی تلمذ کردند و نیز در فلسفه "شرح منظومه" را نزد حاج شیخ ابوالقاسم ربانی شاهنجرینی خواندند.

آیت‌الله فاضلیان جزوه ها و رساله هایی را تألیف کرده اند که به چاپ نرسیده است مانند رساله فی الحجاب، رساله فی الربا، رساله فی التداخل الاسباب و المسببات و قاعده علیت.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین