کد خبر: ۲۵۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
خورش ترشی قورمه یا قورما یه خورش اردبیلی که خیلی خیلی خوشمزه و خوش خوراک است.
ناطقان: خورشت ترشی قورمه یا قورمه اردبیلی خوشمزه، شباهت زیادی به قیمه دارد، با این تفاوت که جای لپه از لوبیا چشم بلبلی استفاده می شود و روی خورشت پیاز داغ طلایی بریزید.

 خورشت ترشی قورمه,طرز تهیه خورشت ترشی قورمه
خورشت ترشی قورمه
مواد لازم برای خورشت ترشی قورمه : برای 3 نفر
 گوشت خورشتی     200 گرم
 لوبیا چشم بلبلی     نصف پیمانه
 پیاز     1 عدد
 آلوچه     به مقدار لازم
 نمک و فلفل سیاه و زردچوبه      به میزان لازم
 زعفران دم کرده     به میزان لازم
 رب گوجه      به میزان لازم
 پیاز داغ (در صورت دلخواه)      به مقدار لازم

 
طرز تهیه خورش ترشی قورمه :

لوبیاها را از قبل خیس کنید. پیاز را خرد کنید و کمی تفت بدهید و بعد گوشت خورشتی را به آن اضافه کنید و تفت بدهید. مقداری فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و بعد کمی تفت بدهید. رب گوجه را اضافه کنید و کمی تفت بدهید و بعد یک مقدار آب بریزید و اجازه بدهید بپزد.

 

زمانی که گوشت نیم پز شد آب لوبیاها را دور بریزید و به خورش اضافه کنید، و بعد داخل خورش بریزید.

 

نیم ساعت آخر پخت آلوچه های از قبل خیس شده را داخل آن بریزید، نمک و زعفران را هم بریزید. و اجازه بدهید خورش جا بیفتد. و در پایان با پیاز داغ تزیین کنید.

 

 
نکاتی برای تهیه ی خورش ترشی قورمه:

• اگر از قبل خیس نکردید دوبار بجوشانید و آب آن را بیرون بریزید.


• می توانید پیاز داغ داخل آن را حذف کنید، این ذائقه ای است.

• چاشنی این خورشت آبغوره است.

 


• سعی کنید رب گوجه فرنگی را حذف کنید و به جای آن زعفران بیشتری اضافه کنید چون هرچه زعفران این خورشت بیشتر باشد خوشمزه تر می شود.

 

• خوشمزگی این خورشت به پیاز بستگی دارد و هرچه بیشتر باشد خوشمزه تر می شود مثلا برای هر نفر یک پیاز متوسط در نظر بگیرید و دقت کنید موفع سرخ کردن پیازها نسوزند زیرا طعم خورشت را به طور کل عوض می کند.

 

• برای اینکه پیاز را خوشرنگ و خشک تهیه کنید، ابتدا پیازها را خلالی و یک اندازه خرد کنید سپس آن را داخل آب جوش بریزید و اجازه بدهید چند جوش بخورد و بعد آن را آبکش کنید زمانی که آب پیازها خارج شد داخل تابه ای روغن بریزید پس از داغ شدن روغن پیازها را داخل آن ها بریزید و تفت بدهید. و پس از سرخ شدن پیازها را داخل سبد بریزید تا روغن اضافی آن ها جدا شود.

 

• پس از سرخ شدن پیازها سریع می سوزند. دقت کنید پیازها نسوزند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین