کد خبر: ۲۵۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
هر دلار در صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه) ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد که افت یک‌هزار و ۲۰ تومانی را نسبت به روز معاملاتی گذشته (شنبه) نشان می‌دهد.
ناطقان:  ساعت ۱۳ و ۲۵ دقیقه امروز (دوشنبه)، صرافی‌های بانکی هر دلار را ۲۷ هزار و  ۹۸۰ تومان فروختند، این در حالی است که نرخ خرید دلار در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شده است.

کاهش بیش از یک هزار تومانی نرخ دلار

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانکی۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان و نرخ خرید آن ۳۲ هزار و ۵۵۰ تومان درج شد.

همچنین در سامانه سنا در روز کاری گذشته (۳ آبان) هر یورو با قیمت میانگین 34 هزار و ۴۹ تومان به فروش رسید و هر دلار نیز با قیمت میانگین ۲۸ هزار و ۶۵۹ تومان به فروش رفت.

در سامانه نیما نیز طی روز کاری گذشته، حواله یورو با میانگین قیمت ۳۱ هزار و ۷۰۱ تومان به فروش رسید و حواله دلار نیز قیمت میانگین ۲۶ هزار و ۸۳۱ تومان را ثبت کرد.

البته نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

به گزارش ایرنا، ‌در هفته‌های اخیر با تشدید نوسانات ارزی، بانک مرکزی تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا اتخاذ کرد و قیمت ارز تا حدودی روند نزولی در پیش گرفت و برخی فعالان بازار ارز نیز این کاهش را به تزریق ارز توسط بانک‌ مرکزی به بازار متشکل مربوط دانستند و حتی از احتمال کاهش بیشتر قیمت ها در روزهای آینده خبر می دهند.

برخی علت ریزش دلار در روزهای اخیر را تزریق دلار به بازار توسط مردم اعلام کردند که با فروش ارزهای خود طرف عرضه را تقویت کرده‌اند اما به نظر می رسد که آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز نیز تا حدودی مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: قیمت ، ناطقان ، دلار ، نرخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین