کد خبر: ۲۵۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان با بیان اینکه نرخ ماسک ۱۳۰۰ تومان است، گفت: در صورت به نتیجه رسیدن تولید ماسک‌های پارچه ای، قیمت ماسک به ۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.
ناطقان: عباس تابش در یک مصاحبه رادیویی، با اشاره به تولید مطلوب ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کشور و انتظار کاهش قیمت مواد ضدعفونی کننده، اظهار داشت: قیمت مصوب ماسک به داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور افزود: با توجه به تأمین نیاز، تمامی داروخانه‌ها مکلف به فروش هر عدد ماسک حداکثر به قیمت ۱,۳۰۰ تومان هستند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

وی ادامه داد: در صورت به نتیجه رسیدن تولید ماسک‌های پارچه‌ای قیمت ماسک برای مردم ارزان‌تر نیز تمام می‌شود و قیمت ماسک به ۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در اوایل شیوع کرونا ۲۰۰ هزار عدد ماسک در روز تولید می‌کردیم و امروز حدود ۲۲ تا ۲۳ میلیون عدد ماسک روزانه در کشور تولید می‌کنیم.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با بیان اینکه دو نوع قیمت ماسک داشته‌ایم، گفت: ماسک‌های کارگاهی ۱,۵۰۰ تومان و ماسک‌های سه لایه جراحی ۱,۳۰۰ تومان بوده‌اند که ظرف دو هفته گذشته قیمت مصوب هر دو نوع ماسک را ۱,۳۰۰ تومان تصویب کردیم.

تابش گفت: همه داروخانه‌ها مکلف هستند که ماسک را حداکثر ۱,۳۰۰ تومان به فروش برسانند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

وی در خصوص موضوع ترویج و تولید ماسک‌های پارچه‌ای، اضافه کرد: مقدمات کار انجام شده و نمونه‌های ماسک پارچه‌ای تولید و به سازمان انرژی اتمی و سازمان غذا و دارو برای تأیید استانداردهای لازم ارسال شده است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اعلام اینکه موضوع تجاری سازی ماسک‌های پارچه‌ای را در دستور کار داریم، بیان کرد: ماسک‌های پارچه‌ای با دوام و قابل شستشو هستند و با تعویض فیلتر ملت بلون ماه‌ها قابل استفاده است.
منبع: مهر
برچسب ها: نرخ ، ماسک ، تولید
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین