کد خبر: ۲۵۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از امکان صدور اینترنتی کارت قالیبافی برای قالیبافان خبر داد و گفت: برای شناسنامه دار کردن تولیدات فرش، نیازمند تعریف استانداردهای فرش و ایجاد بانک اطلاعات قالیبافان هستیم و متولی انجام این کار باید مشخص شود.
ناطقان: عبداله بهرامی درباره ضرورت شناسایی فعالان حوزه فرش و دارای کد شناسنامه قالیبافی، اظهار کرد: خوشبختانه یکی از اقداماتی که اتحادیه از مدتها قبل دنبال کرد، شناسنامه دار کردن کلیه تولیدات اتحادیه و تعاونی های شهری و روستایی بود که باعث شد در شناسایی و خدمات رسانی بهتر به اعضا اقدام کنیم.

وی درباره شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالیبافی هستند، گفت: این موضوع بحث شناسنامه عام است که مربوط به سراسر کشور است و علیرغم اینکه عضو ستاد راهبردی مرکز ملی فرش هستیم هنوز به نتیجه نرسیده است چون فرایند اجرایی این طرح مبهم است و مشخص نیست چه سازمانی متولی این کار است.

بهرامی ادامه داد: معتقدم تا زمانی که استانداردی برای فرش تعریف نشود نمی توانیم به دنبال شناسنامه عام باشیم. ما با شناسنامه دار کردن فرش مخالفتی نداریم ولی بستر این کار باید مهیا شود و یک نهاد از بخش خصوصی یا دولتی عهده دار این کار شود تا بتوان کار را پیش برد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف، مرکز ملی فرش با داشتن نیروهای ماهر و بودجه و ابزار و امکانات مطلوب امکان شناسایی و تدوین بانک اطلاعات بافندگان و قالیبافان را دارد و می تواند از عهده این کار برآید.

این فعال تعاونی درباره وجود آمار قالیبافان در کشور اظهار کرد: طبعا داشتن بانک اطلاعات بافندگان فرش کشور، در تصمیم گیریهای مربوط به این حوزه و تحت پوشش قرار دادن بافندگان اثرگذار است. قبل از اینکه بخواهیم به شناسنامه دار کردم تولیدات فرش بپردازیم لازم است یک بانک اطلاعاتی از مشخصات و تعداد بافندگان داشته باشیم ولی تاکنون چنین مرکز اطلاعاتی ایجاد نشده که بدانیم چه تعداد بافنده با چه نوع تولیدی داریم و در کجا مستقر هستند.

بهرامی تصریح کرد: خوشبختانه در سایت اتحادیه در حد مقدورات خود و بدون دریافت کوچکترین ریالی، اطلس فعالان فرش دستباف و بافندگان فرش را به تفکیک استانی و بر اساس ظرفیت و میزان اشتغالزایی ایجاد کرده ایم که با مراجعه به آن اطلاعات بافندگان و توانایی های آنها به طور مشخص و دقیق در دسترس است.

وی در پایان از امکان صدور اینترنتی کارت قالیبافی برای بافندگان فرش خبر داد و گفت: از طریق سایت اتحادیه به نشانی  http://taavon.co امکان صدور مجازی و مجانی کارت قالیبافی برای قالیبافان فراهم شده و افراد بدون مراجعه حضوری و تنها با ثبت مشخصات خود در سایت از این امکان برخوردار می شوند و کارت قالیبافی به در منزل آنها ارسال می شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین