کد خبر: ۲۵۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اعلام کرد که بازرسی‌ها در هفته جاری بر روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ، سیمان و انواع تایر متمرکز شده است.
ناطقان: سیدجواد احمدی با اعلام فهرست پنج قلم کالای اولویت‌دار برای بازرسی و نظارت بر بازار اظهار کرد: براساس فهرست پیشنهادی این سازمان در خصوص کالاها و خدمات مشمول نرخ گذاری تثبیتی، به منظور هدفمند کردن بازرسی‌ها و تایید آن در کارگروه تنظیم بازار، پنج قلم کالا شامل روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ زنده و گرم،  سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت و دیگر دستگاه های نظارتی برای بررسی احتکار، موجودی‌ها، قیمت و سایر موارد تعیین شده است.

وی افزود: به لحاظ شرایط اقتصادی حاکم بر بازار به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت ها به ویژه در خصوص اقلام اساسی و پرمصرف، بازرسان سازمان‌های صمت با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط و انجام گشت‌های متعدد، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر بازار افزایش خواهند داد تا از این طریق مانع از هرگونه گران فروشی و سوء استفاده برخی از سودجویان شوند.

به گفته معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مطابق دستور العمل ابلاغ شده این سازمان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف موظفند ضمن برنامه ریزی مناسب و انجام بازرسی‌های موردی و مستمر، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر کالاهای فوق به ویژه انبارها و مراکز نگهداری کالا متمرکز کنند.

احمدی با اشاره به رصد دائمی بازار کالاهای اساسی توسط بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها، خاطرنشان کرد: به منظور اثربخشی بیشتر اقدامات نظارتی و نیل به نتیجه مؤثر و بهنگام در فرآیند کنترل بازار، انجام عملیات بازرسی در قالب گشت‌های مشترک با عنوان گشت مشترک بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات با تمام دستگاه ها و نهادهای ذیربط اعم از تعزیرات، بهداشت، استاندارد، نیروی انتظامی و ... مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.  مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را از طریق تلفن ۱۲۴، مراجعه حضوری، مراجعه به اپلیکیشن قیمت کالا و خدمات به آدرس www.۱۲۴.ir اعلام کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین