کد خبر: ۲۵۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
برنج قالبی زعفرانی یکی از برنج های مجلسی است که در بسیاری از رستوران ها با این روش پذیرایی می کنند. در ادامه با 2 روش تهیه ی آن ها آشنا شوید.
ناطقان: این روزها برنج های قالبی در رستوران ها باب شده است. برنج های قالبی زعفرانی به 2 صورت کته و یا دمپختی تهیه می شود. اما چگونه؟ برای آشنایی با تهیه ی آن ها در ادامه با ما باشید.

 طرز تهیه برنج قالبی زعفرانی, پخت برنج قالبی زعفرانی

همانطور که دیده اید برنج های زعفرانی در رستوران ها ته دیگ خشکی ندارند. بنابراین راه حل های زیر را انجام بدهید.

 
مواد لازم برنج قالبی برای 4 نفر:
برنج     4 پیمانه
نمک     به مقدار لازم
روغن     به مقدار لازم

 
طرز تهیه برنج زعفرانی قالبی به صورت کته :

ابتدا برنج را پاک کرده و چند ساعت داخل آب خیس کنید. پس از گذشت چند ساعت برنج را داخل قابلمه ای تفلون بریزید و روی آن آب شیر بریزید. به اندازه ای که 1 بند انگشت روی برنج آب قرار بگیرد.

 

سپس به اندازه ای که برنج را نخواهید بشویید نمک بریزید و مقداری روغن بریزید. و ابتدای کار هم بزنید سعید کنید در حین پخت برنج کته برنج را هم نزنید زیرا برنج خرد می شود و له می شود.

 

اگر می خواهید کل برنج زعفرانی شود و ته دیگ آن سرخ و خشک شود. زمانی که آب برنج ها کشیده شد اجازه بدهید داخل همان قابلمه ی تفلون باشد. سپس روی آن زعفران آبکرده را به صورت پخش بریزید. و در اطراف آن مقداری روغن بریزید.

 

و در پایان روی در آن دمکنی قرار بدهید. زیر شعله را کم کنید و اجازه بدهید برنج تان دم بکشد. برای سرخ شدن اجازه بدهید، زمان بیشتری روی گاز بماند. پس از پخت کامل آن را یک دفعه داخل ظرف برگردانید.

 

اما اگر می خواهید کته باشد و فقط ته دیگ آن زعفرانی باشد و خشک نشود. پس از اینکه آب برنج دمپختی شما کشیده شد کف قابلمه ای پیرکس را چرب کنید. و مقداری از برنج را زعفرانی کنید و ته  قابلمه پیرکس بریزید و برنج ساده را روی آن بریزید و فشار بدهید و روی در قابلمه را ورقه ی فویل بکشید و چند سوراخ روی آن قرار بدهید.

 

فر را روی درجه ی 180 قرار بدهید و اجازه بدهید برنج دم بکشد. و زیر آن به حد مورد نظر برسد. در پایان آن ها را داخل ظرف مورد نظر برگردانید.

 

 

اگر برنج آبکش کرده می خواهید به صورت قالبی در بیاورید ابتدا آب را داخل قابلمه بریزید و پس از جوش آمدن برنج و نمک را به آن اضافه کنید. زمانی که اطراف برنج نرم شد و وسط آن کمی سفت بود، آن را آبکش کنید. پس از آبکش کردن آن مانند روش های قبلی کف ظرف پیرکس را چرب کنید و مقداری از برنج را زعفرانی کنید و ته قابلمه بریزید و بعد برنج ساده را روی آن بریزید و فشار بدهید روی آن ورقه ی فویل بکشید و چند سوراخ روی آن بزنید.

 


داخل فر قرار بدهید و روی درجه ی 180 درجه قرار بدهید و اجازه بدهید برنج دم بکشد.

 


 

برای پخت برنج آبکش شده به صورت قالبی داخل قابلمه، پس از آبکش کردن برنج. داخل قابلمه ی تفلون را روغن بریزید و اگر می خواهید ته آن فقط زعفرانی شود مقداری از برنج را زعفرانی کنید و ته قابلمه بریزید و بعد برنج ساده را روی آن بریزید و فشار بدهید. در قابلمه دمکنی قرار بدهید و پس از بخار افتادن، شعله را کم کنید تا به آرامی دم بکشد.

 

اگر می خواهید کل برنج زعفرانی شود، برنج را دو رنگ و به صورت لایه ای درست نکنید پس از ریختن برنج در قابلمه و فشار دادن زعفران را دمکرده را روی آن بریزید و دمکنی روی آن قرار بدهید.

 


 

* برای تهیه ی برنج قالبی می توانید کف قابلمه را سیب زمینی نازک قرار بدهید. و بعد برنج بریزید.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین