کد خبر: ۲۵۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
نائب رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: باتوجه به این‌که مواداولیه روغن نباتی وارداتی است، جهش قیمت ارز، وجود تحریم‌ها و عدم تخصیص ارز مهمترین عامل کمبود این گروه کالایی در بازار است.
ناطقان: محمدعلی صدیقی ، اظهار کرد: البته در کنار این موضوع بحث خود تحریمی نیز وجود دارد، متاسفانه عده‌ای سودجو شرایطی را به وجود می‌آورند که بازار کالاهای اساسی با دو اتفاق افزایش قیمت و کمبود کالا مواجه می‌شود.


دلایل کمبود روغن نباتی در بازار تبریز چیست؟


وی با بیان این‌که بیشتر کمبودهای ما واقعی نیست و آثار روانی دارد، گفت: البته در حال مدیریت موضوع هستیم و روغن نباتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود؛ ولی به دلیل بار روانی کمبود روغن، مردم بیش از نیاز مصرف خرید می‌کنند.

صدیقی با بیان این‌که مشکل چندان قابل توجهی در توزیع روغن وجود ندارد، ولی به دلیل بار روانی موضوع، کالا سریع به فروش می‌رسد، عنوان کرد: متاسفانه انتشار برخی اخبار سیستم عرضه و تقاضای روغن را به هم می‌زند و نگرانی مردم موجبات خرید بیش از حد نیاز و کمبود آن شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید شرایط واردات را فراهم کرده و بحث بروکراسی گمرک را کم کند و از سویی مردم نیز از خرید اضافی خودداری کنند تا شرایط متعادل شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین