کد خبر: ۲۵۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
پس از آنکه واشنگتن شش رسانه چینی دیگر را به عنوان نهادهای خارجی تعیین کرد، وزارت امور خارجه چین به شش رسانه آمریکایی دستور داد تا ظرف یک هفته درباره فعالیت‌های خود در این کشور گزارش دهند.
ناطقان:  به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس بیانیه وزارت امور خارجه چین رسانه‌های آمریکایی که متاثر از این دستور قرار گرفته‌اند شامل شبکه ABC، روزنامه لس‌آنجلس تایمز، نیوزویک، شبکه فیچر استوری نیوز (FSN)، نشریه Bureau of National Affairs و رادیو ملی مینه‌سوتا می‌باشند.    

اقدام متقابل چین در برابر رسانه آمریکایی


ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین هفته گذشته متعهد شد که پکن به اقدام اخیر آمریکا واکنش نشان خواهد داد؛ اقدامی که از سوی مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام شد و به دنبال ابتکارعمل سرکوب رسانه‌های چینی در آمریکا در مارس سال جاری میلادی صورت گرفت.

این اقدام روابط چین-آمریکا را بیش از پیش مخدوش کرد؛ روابطی که همزمان با مناقشات بر سر مسائلی از اقتصاد و تکنولوژی گرفته تا حقوق بشر و ویروس کرونا، در حال حاضر به پایین‌ترین حد خود در دهه‌های اخیر سقوط کرده است.

ژائو لیجیان در این بیانیه گفت: آمریکا با بی‌توجهی تمام به درخواست منطقی و مشروع و همچنین هشدار جدی چین، با اصرار سرکوب سیاسی و بدنام‌سازی آژانس‌ها و پرسنل مطبوعاتی چینی را افزایش داده است.     

وی افزود: در واکنش، چین درخواست می‌کند تا شش رسانه آمریکایی مستقر در این کشور ظرف یک هفته به صورت کتبی درباره پرسنل، منابع مالی، فعالیت‌ها و املاک و مستغلات خود در چین گزارش دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: چین از آمریکا می‌خواهد تا سرکوب سیاسی و محدودیت‌های خودسرانه خود بر رسانه‌های چینی را متوقف کند. اگر آمریکا بخواهد این روند اشتباه را ادامه دهد، باید انتظار اقدامات متقابل بیشتر از سوی چین را داشته باشد.
منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین