کد خبر: ۲۵۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
مطالعاتی که در آمریکا صورت گرفته نشان می دهد که زود خوابیدن، نوجوانان را در برابرافسردگی و فکر خودکشی محافظت می کند.
 ناطقان: بنا بر این مطالعات که بر روی نوجوانان 12 تا 18 سال صورت گرفته،احتمال دچار شدن به افسردگی در میان نوجوانانی که بعد از نیمه شب می خوابند 24 درصد بیشتر از نوجوانانی است که قبل از ساعت 10 شب خود را برای خوابیدن آماده می کنند.


افسردگی


که در میان کسانی که کمتر از 5 ساعت در شبانه روز می خوابنداحتمال دچار شدن به افسردگی، 71 درصد بیشتر از کسانی است که مدت 8 ساعت در شبانه روز می خوابند.

این مطالعات مربوط به 15 هزار و500 نوجوان در دهه 1990 مورد بررسی قرار گرفته است.

ساعت خواب قریب به یک چهارم این نوجوانان بعد از نیمه شب بود.ساعات خوابی که برای این گروه سنی مناسب تشخیص داده می شود 9 ساعت تعیین شده است.

 

 


افسردگی

 

این پژوهشگران می گویند از هر 15 نوجوانی که مورد بررسی قرار گرفته اندیک کودک دچار بیماری افسردگی بوده است.

علاوه بر این در میان نوجوانانی که از نیمه شب به بعد خود را برای خواب آماده می کنند این خطر که به خودکشی فکر کنند، 20 درصد بیشتراز نوجوانانی است که از ساعت 10 شب به بعد بیدار نمی مانند.

این بررسی ها همچنین نشان می دهد که افسردگی و فکر خودکشی درمیان نوجوانان دختر، و نیز نوجوانانی که فکر می کنند والدینشان علاقه زیادی به آنان ندارند، بیشتر است.

"خواب با کیفیت خوب می تواند عاملی برای جلوگیری از بیماری افسردگی و نیز معالجه این بیماری باشد."

خواب کافی، غذای خوب و ورزش منظم به نوجوانان در مقابله با بیماری افسردگی ونیز جلوگیری از آن کمک می کند و به والدین نوجوانان باید اطلاعات لازم برای مراقبت و محافظت فرندانشان در برابر این بیماری داده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین