کد خبر: ۲۵۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
اسلایدرها، باب میل ترین و مدروزترین ساندویچ های دنیا هستند که هم خیلی ساده اند و هم درست کردنشان به وقت زیادی احتیاج ندارد. اسلایدرها، مینی ساندویچ هایی هستند که در نان های کوچک همبرگری سرو می شوند. البته بهتر است به جای این تعریف ها، خودتان دست به کار شوید و تجربه کنید.
ناطقان: اسلایدر (به انگلیسی: Slider) اصطلاحی آمریکایی برای انواع ساندویچ کوچک است که عموماً قطری به اندازه ۵٫۱ سانتیمتر دارند. این اصطلاح در درجه اول به همبرگرهای کوچک اشاره دارد، اما در عین حال می تواند هر نوع ساندویچ کوچک دیگری که در نان های اسلایدر سرو می شود را هم شامل شود. این اصطلاح هنگامی محبوب شد که توسط رستوران زنجیره ای فست فود کاخ سفید با املای "Slyder" بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۹ میلادی مورد استفاده قرار گرفت.

 مواد لازم برای اسلایدر گوشت, اسلایدر چیست

اسلایدر را می توان به عنوان پیش غذا یا اسنک سرو کرد.

 

اسلایدرها، باب میل ترین و مدروزترین ساندویچ های دنیا هستند که هم خیلی ساده اند و هم درست کردنشان به وقت زیادی احتیاج ندارد. اسلایدرها، مینی ساندویچ هایی هستند که در نان های کوچک همبرگری سرو می شوند. البته بهتر است به جای این تعریف ها، خودتان دست به کار شوید و تجربه کنید.

 

اسلایدرها انواع متفاوتی دارند، در ادامه 2 روش آن را آموزش داده ایم.

 
 اسلایدر‌ مرغ :


 
مواد لازم اسلایدر مرغ :
 نان اسلایدر     به مقدار لازم
مرغ پخته و خرد شده      به مقدار لازم
سس باربیکیو      به مقدار لازم
پیازچه خرد شده      به مقدار لازم
 پنیر ورقه ای دلخواه     به مقدار لازم
 جعفری ریز خرد شده      به مقدار لازم
 کره برای رومال     به مقدار لازم

 
طرز تهیه اسلایدر مرغ :

نان های اسلایدر را به صورت طولی از وسط برش بزنید و به دو لایه تقسیم کنید. سپس روی لایه ی زیری نان یک لایه مرغ پخته بریزید و بعد یک لایه سس باربیکیو و کمی پیازچه خرد شده بریزید و با ورقه های پنیر چدار یا پنیر گودا یا پنیر پیتزا روی مواد را بپوشانید.

 

در پایان کمی جعفری خرد شده روی پنیرها بریزید و لایه دوم‌ نان را روی مواد بگذارید. روی نان را رومال کره بزنید داخل فر 180 درجه تا زمانی که پنیر آب شود بگذارید.

 
این غذا خیلی فوری و خیلی خوشمزه تهیه می شود.

 
اسلایدر گوشت :


  

 
مواد لازم برای 4 عدد اسلایدر:
 گوشت گوساله کم چرخ شده      120 گرم
پودر سیر     1/8 قاشق چایخوری
پودر پیاز     1/8 قاشق چایخوری
 فلفل سیاه     1/8 قاشق چایخوری
 نمک     1/8 قاشق چایخوری
 پیاز نگینی خرد شده     1/8 فنجان
 نان تست رژیمی      2 برش
 خیارشور ورقه شده      4 عدد
سس کچاپ و سس خردل     در صورت تمایل

 
طرز تهیه اسلایدر گوشت:

گوشت و ادویه جات را در یک کاسه با هم مخلوط کرده با دست ورز دهید تا یکدست شود و کمی حالت چسبندگی پیدا کند. سپس آن را به شکل 4 تا توپ یک اندازه در آورید و بعد با دست صافشان کنید تا شبیه همبرگر شوند. حالا به کمک چاقو روی هر کدام از برگر ها 4 شکاف باریک ایجاد کنید و به مدت 5 دقیقه در فریزر قراردهید.

 

کمی روغن کف تابه بریزید و آن را روی درجه حرارت متوسط گرم کنید. پیاز را کف تابه پخش کرده و برگرها را روی آن بچینید به طوری رویه شکافدارشان، طرف پیازها قرار بگیرد. در تابه را ببندید و 3-4 دقیقه صبر کنید تا کاملا پخته شوند. در این مرحله احتیاجی به هم زدن یا زیر و رو کردن مواد نیست.

 

تا وقتی گوشت پخته می شود، نان ها را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید. (اگر تمایل داشتید می توانید قبل از برش زن، نان ها را کمی برشته کنید). روی تکه های نان خردل و سس کچاپ بمالید و آنها را کنار بگذارید.

 

وقتی برگرها خوب پخته شدند، هر کدامشان را همراه با مقداری پیاز روی نان ها گذاشته و به ترتیب لایه های دیگری از خیارشور و نان را روی گوشت قرار دهید. اجازه دهید که غذا کمی سرد شود و بعد با خیال راحت مشغول خوردن شوید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین