کد خبر: ۲۵۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا با اتهام‌زنی به ایران و بهانه‌تراشی برای خروج آمریکا از برنامه‌ جامع اقدام مشترک (برجام) گفت که دولت آمریکا به دنبال برنامه بهتری از توافق پیشین است.
ناطقان: «جرالد گریفیت» سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه سعودی «الحدث»‌ ایران را به نقض برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهارات خود ضمن بهانه‌تراشی برای خروج آمریکا از برجام برجام را شکست‌خورده توصیف کرد و مدعی شد که توافق هسته‌ای به این علت شکست خورده است که ایران از فعالیت‌های خود دست برنداشت و به همین دلیل دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از این طرح خارج شد.

او در حالی مدعی است که ایران سبب شکست برجام شده که طبق گزارش‌های  متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تهران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است.

جرالد گریفیت در ادامه اظهاراتش با «باطل» خواندن توافق هسته‌ای گفت که دولت ترامپ در تلاش است توافقی «جدید» و «فراگیر» ایجاد کند که تمام آنچه او فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران خواند، مد نظر قرار می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا، پیشتر، وعده داده بود که با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری»، ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از دو سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

تمرکز اصلی دولت ترامپ در ماه‌های اخیر روی تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و پس از آن بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران قرار گرفته است. هر دوی این تلاش‌ها با مخالفت اعضای شورای امنیت روبه‌رو شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین