کد خبر: ۲۵۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر آمار از ابتدای سال آبی تاکنون، میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد کمتر از نرمال است.
ناطقان: احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی از کاهش بارش در سال زراعی جدید خبر داد و گفت: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی آبی تاکنون در اغلب استان‌ها بارش نسبت به دوره بلندمدت ۳ تا ۴ میلی‌متر کاهش داشته است.

او با اشاره به اینکه کم بارشی در سال زراعی جدید در برخی استان‌ها ملموس است، افزود: طی ماه‌های مهر و آبان انتظار بارش‌های مناسب در استان‌های گیلان، مازندران و آذربایجان‌ها را داشته‌ایم که در این استان‌ها بارش به شدت کمتر از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: بنابر آمار در استان گیلان ۷۸ میلی متر، در مازندران ۱۴ میلی متر، در کردستان ۱۱ میلی متر و در استان آذربایجان غربی ۱۰ درصد بارش کمتر از نرمال است.

به گفته او، با گذشت ۳۶ روز از سال آبی، نسبت به دوره بلندمدت ۴۰ تا ۴۵ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد کمتر بارش دریافت کرده‌ایم.
پیش بینی دمای بالای نرمال در فصول پاییز و زمستان

رئیس مرکز خشکسالی درباره آخرین وضعیت دما در کشور گفت: دما در پهنه غربی کشور همچون دامنه‌های زاگرس و شمال غرب از جمله تهران و غرب کشور ۱ تا ۳ درجه بالاتر از نرمال بوده است.

او از استمرار کم بارشی در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: قالب مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که در ماه‌های آبان، آذر و همچنین ماه‌های زمستان بارش‌ها کمتر از نرمال است.


وظیفه ادامه داد: اگر بارش‌ها را به سه قسمت سال‌های پربارش، سال‌هایی با بارندگی متوسط و کم بارش تقسیم کنیم، این احتمال وجود دارد که امسال بارش‌ها در حد سال‌های کم بارش باشد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه امسال از لحاظ بارندگی سال مناسبی پیش رو نیست، تصریح کرد: زمانی که سامانه بارشی کمتری از کشور عبور کند و بارندگی کمتری در استان‌ها داشته باشیم، بی تردید دما در فصول پاییز و زمستان بالاتر از نرمال خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین