کد خبر: ۲۵۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
وزیر خارجه ارمنستان در دیدار معاون وزیر خارجه از نقش ایران در حفظ ثبات منطقه و برقراری صلح استقبال کرد.
ناطقان: سید عباس عراقچی که در سومین مقصد سفر منطقه ایش شب گذشته وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد، در بدو‌ ورودش با زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار طرفین در مورد اوضاع منطقه قره باغ کوهستانی در نتیجه درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و مسائل امنیتی منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

هر دو طرف نسبت به انتقال تروریست های بین المللی از خاورمیانه به منطقه ابراز نگرانی کرده و آن را تهدیدی جدی برای کل منطقه خواندند.

مناتساکانیان در این دیدار تأکید کرد که ارمنستان حساسیت های ایران را در رابطه با تهدیدهای جدید امنیت منطقه می فهمد و از نقش ایران در حفظ ثبات منطقه ای و برقراری صلح استقبال کرد.

عراقچی ابتکار ایران را برای حل و فصل مناقشه قره باغ به طرف ارمنی ارائه کرد. در این زمینه ، وزیر امور خارجه ارمنستان متذکر شد که رویکردهای ایران در درگیری قره باغ به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

عراقچی که به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به منظور حل و فصل مناقشه قره باغ از هفته گذشته سفری را به منطقه آغاز کرد، پیش از این به باکو و مسکو سفر و با مقامات جمهوری آذربایجان و روسیه درباره ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ به گفت و گو پرداخت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ابتدای ورود به ایروان عنوان کرد که ابتکار ایران می تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین