کد خبر: ۲۵۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: اگر صددرصد نهاده‌های دامی در اختیار مرغدار قرار گیرد، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب وجود دارد.
ناطقان: حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۵ هزار تومان است.

وی افزود: علی رغم آنکه وعده‌های دولت نسبت به تامین نهاده دامی با نرخ مصوب محقق نشده است، اما به دنبال برخورد تعزیراتی با واحد‌های مرغداری هستند که با این وجود قرار نیست جور ناتوانی و عدم ایفای تعهدات دولت را مرغداران به دوش بکشند.

اسداله نژاد قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده را ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به تامین ۵۰ درصد نهاده دامی با نرخ مصوب و تامین بخش اعظم نهاده ها از بازار آزاد، قیمت تمام شده تولید به شدت بالاست.

وی قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان با احتساب ۱۰ درصد افزایش یا کاهش در اختیار استانداران و نرخ مصوب مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: اگر ۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی با نرخ مصوب در اختیار مرغدار قرار گیرد، مرغ با نرخ  مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان توزیع می‌شود.

اسداله نژاد ادامه داد: اگر دولت به تعهدات خود در ارتباط با توزیع نهاده عمل نکند و بدون نظرخواهی از وزارت جهاد و تشکل‌ها مصوبه‌ای را ابلاغ کند، بدیهی است که هیچ منطقی این امر را نمی‌پذیرد.

این مقام‌مسئول از کمبود عرضه مرغ خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی‌های قبلی، عرضه مرغ به سبب نبود میل و رغبت مرغداران به جوجه ریزی کاهش یافته است که اگر تدابیر جدی برای بازار نهاده‌های دامی‌اندیشیده نشود، قیمت مرغ دچار بحران می‌شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تغییر محسوسی نداشته است، بیان کرد: با وجود ساماندهی سامانه بازارگاه نهاده‌های دامی، انتظار می‌رود که ۱۰۰ درصد ذرت و سویا با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار گیرد و در این صورت احتمال کاهش قیمت مرغ وجود دارد.

وی نرخ کنونی هر کیلو ذرت را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا را بالای ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.

اسداله نژاد از افزایش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که نسبت به روز‌های اخیر در بازار افزایش یافته است، اما همچنان با نرخ مصوب فاصله دارد.

وی درباره آینده تولید مرغ گفت: اگر دولت نهاده‌های دامی مرغداران را تامین نکند، با بحران و چالش در تولید و قیمت مرغ در بازار روبرو خواهیم شد.
برچسب ها: قیمت ، مرغ ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین