کد خبر: ۲۵۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، به منظور اعلام حمایت مستحکم این کشور از جمهوری آذربایجان در موضوع منازعه قره باغ کوهستانی، به باکو سفر کرد.
ناطقان:  همزمان با تشدید تحرکات کشورهای مختلف به منظور حل منازعه بین جمهوری اذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه وارد باکو شد.


                                                   چاووش اوغلو برای رایزنی درباره قره‌باغ، وارد باکو شد

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در پیامی توییتری از سفر امروز یکشنبه خود به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان خبر داد.

او در این پیام نوشت: «ما یک بار دیگر در باکو در کنار برادران خودمان هستیم تا حمایت مستحکم خودمان از (جمهوری) اذربایجان را تجدید و درباره آخرین تحولات در ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) تبادل نظر کنیم».

سفر وزیر خارجه ترکیه به باکو در شرایطی انجام شده که آنکار اخیرا میزبان سید عباس عراقچی نماینده ویژه ایران برای حل مناقشه قره باغ کوهستانی بوده است.

سفر مولود چاووش اوغلو به جمهوری آذربایجان در صحنه تحولات میدانی، همزمان با تداوم درگیری‌ها بین باکو و ایروان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی انجام شد؛ درگیری‌هایی که به رغم موافقت دو طرف برای توقف آن، همچنان ادامه دارد و هر طرف دیگری را مقصر آن خوانده است.

چندی پیش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد، ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران ششم آبان ماه از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ خبر داد و پس از آن عراقچی در سفری به منطقه این طرح را در باکو، مسکو، ایروان و آنکارا به مقامات این کشورها ارائه کرد
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین