کد خبر: ۲۵۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
مرکز مبارزه با حوادث غیرمترقبه ترکیه(آفاد) در بیانیه ای اعلام کرد: شمار قربانیان زلزله ازمیر به ۶۰ نفر افزایش یافت.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکز مبارزه با حوادث غیرمترقبه (آفاد) در ترکیه دقایقی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شمار قربانیان زلزله شهر ازمیر به ۶۰ نفر افزایش یافته است.

در بیانیه صادره از سوی مرکز هماهنگی «آفاد» در این خصوص آمده است: تا کنون ۵۸ نفر از مردم در این حادثه جان خود را از دست داده و ۸۹۶ نفر نیز مجروح شده‌اند؛ همچنین، مداوای ۲۱۴ نفر از ۸۹۶ مجروح در بیمارستان ها و مراکز درمانی ادامه دارد.

گزارش‌ها در این خصوص حاکی است که این زمین لرزه با قدرت ۶.۶ ریشتر حدود ۲۰ ساختمان را در شهر ازمیر به کلی ویران کرده است.

پیشتر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه شنبه اعلام کرده بود که در اثر این زمین لرزه ۳۷ تن کشته و بیش از ۸۸۰ تن دیگر مجروح شدند.

گفتنی است که عصر روز جمعه سی اُم اکتبر ۲۰۲۰ ترکیه و یونان شاهد زمین لرزه‌ای قدرتمند بودند که مراکز لرزه نگاری در مناطق مختلف قدرت متفاوتی را برای آن اعلام کرده‌اند؛ برای مثال سایت لرزه نگاری آمریکا قدرت این زمین لرزه را ۷ ریشتر اعلام کرد؛ اما رسانه‌های این کشور قدرت زمین لرزه دیروز را ۶.۶ و یا ۶.۸ ریشتر اعلام کرده‌اند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین