کد خبر: ۲۵۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، بیشترین افزایش قیمت در خوراکی در مهرماه مربوط به کره پاستوریزه با 40.3درصد، تخم مرغ ماشینی با ٢١.٢ درصد و پیاز با ٢٠,٦ درصد بوده است.
ناطقان: از مرکز آمار ایران، در مهرماه ١٣٩٩ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "برنج خارجی درجه یک" با ١٢,٣ درصد، "شیرینی خشک" با ٨.٠ درصد و "برنج ایرانی درجه یک" با ٥.٥ درصد  بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام "کنسرو ماهی تن" با ٩,٧ درصد،"ماهی قزل آلا" با ٩.٥ درصد و "مرغ ماشینی" با ٦.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "کره پاستوریزه (کره حیوانی)" با ٤٠,٣ درصد، "تخم مرغ ماشینی" با ٢١.٢ درصد و "خامه پاستوریزه" با ١٣.٢ درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "لیموترش" با  ٩,٩ درصد و "پسته" با ٩.٨ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در ماه جاری متوسط قیمت "پرتقال" با ٣١.٨ درصد و "انار" با ١٨.٠ درصد بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل را داشته‌اند.

سبزیجات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "پیاز " با ٢٠,٦ درصد، "فلفل‌دلمه‌ای" با ١٩.٩ درصد و "نخود" با ١٧.٩ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در ماه جاری اقلام "خیار" با ٢.٤ درصد و "هویج فرنگی" با ٢.١ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "نوشابه گازدار" با ٧,٣ درصد و "چای خارجی بسته‌ای" با ٧.١ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین