کد خبر: ۲۵۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
رئیس جمهوری بلاروس از اقدام رئیس جمهوری فرانسه در حمایت از کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) و نگرش‌های ضد اسلامی او انتقاد کرد.
ناطقان: به نقل از پایگاه تکدیپس، آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در یک سخنرانی با اشاره به افتتاح یک مسجد در شهر مینسک پایتخت کشورش برای مسلمانان گفت که مقام‌های بلاروسی همکاری فعالانه‌ای با گروه‌های متعلق به مذاهب دیگر در این کشور دارند.

لوکاشنکو با تاکید بر اینکه مسلمانان هرگز در بلاروس مشکلی ایجاد نکرده‌اند، بیان داشت، آنها همواره از او و کشورش حمایت می‌کنند.

لوکاشنکو تاکید کرد هرگز مقام‌های کشورش اجازه به طرح بیانیه‌هایی همچون بیانیه اخیر ماکرون درباره آزادی بیان و احساسات مذهبی در کشورش نمی‌دهند.

او گفت: من می‌توانم به ماکرون در این زمینه کمک کنم. من با مسلمانان روابطی بسیار خوب داشته‌ام که به 20 سال قبل یا حتی بیشتر بر می‌گردد.

لوکاشنکو اظهار کرد، شاید ماکرون به میانجی‌گری او در قبال ارتباط خودش با مسلمانها احتیاج داشته باشد.

رئیس جمهوری بلاروس ماکرون را به توهین عمدی به مسلمانان متهم کرده و گفت: این کاملا غیرقابل قبول است که در احساسات مذهبی پیروان یک مذهب به ویژه مسلمانان مداخله کنیم. می‌دانیم که توهین به مسلمانان سبب خشم آنها و واکنش سریع می‌شود. آیان ماکرون این را می‌داند؟ البته که او آن را می‌داند. ما هرگز اجازه نخواهیم داد به پیروان مذاهب توهین شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین