کد خبر: ۲۵۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۲۶ هزار ۲۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد رسید.
ناطقان: براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۸۶۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.


پیش‌بینی بورس امروز ۱۴ آبان ۹۹ | اولین واکنش بازار سهام به برگزاری انتخابات  آمریکا چیست؟ | شهرآرانیوز



همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۱۸۱ واحد افزایش به ۳۷۴ هزار و ۸۹۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۲۸ واحد رشد به ۲۴۵ هزار و ۵۴۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۱ هزار و ۴۷۱ واحد و شاخص بازار دوم ۴۳ هزار و ۱۳۲ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۶۲۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۳۵۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۷۷۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۴۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۱۹۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۹۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۳۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۹۸۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۹۷۹ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۷۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نماد ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۰۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۷۹۸ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۱۳ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۴۱۴ واحد، صنایع شیمیایی ایران (َیران) با ۲۲۶ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۱۹۰ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۱۸۷ واحد، پارس خودرو (خپارس) با ۱۷۳ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۱۴۱ واحد، سسرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) با ۱۳۱ واحد و توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با ۱۲۱ واحد هم بر شاخص تاثیر منفی گذاشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، بهساز کاشانه تهران، سرمایه گذاری سیمان تامین، تولید نیروی برق آبادان، پالایش نفت بندرعباس و تامین سرمایه امید در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۰۰ میلیون و ۹ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۰۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۱۶۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۲۰ هزار برگه سهم به ارزش ۶۰ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنعتی مینو (غصینو)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بانک دی (دی)، فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه کوثر (کوثر)، نفت پاسارگاد (شپاس)، سیمان ساوه (ساوه)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، بیمه معلم (ومعلم)، هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) و جنرال مکانیک (رنیک) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

به گزارش ایرنا، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از این گفته بود، بازار بورس بازاری باریسک است؛ سرمایه گذار نخست باید با مطالعه وارد شود، ضمن اینکه باید آموزش ببیند و بعد معامله انجام دهد.

وی تصریح کرد: هیچ ضمانتی در این بازار وجود ندارد، گاهی بورس کاهشی است و مواقعی افزایشی؛ اما دولت هم وظیفه دارد زمینه را برای پذیرش فراهم کند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین