کد خبر: ۲۵۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
رئیس کلانتری ۱۱۱ "هفت چنار" از دستگیری ۲ موبایل قاپ و اعتراف آنان به ۸۰ فقره موبایل قاپی خبر داد و گفت: این افراد در حوالی سه راه آذری موبایل قاپی می‌کردند.
ناطقان: بر اساس اعلام پلیس تهران، سرهنگ "هادی زمانیان" در این باره تصریح کرد: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۱۱ "هفت چنار" حین گشت زنی در حوالی "سه راه آذری" متوجه درگیری بین تعدادی از شهروندان با ۲ موتورسوار و بسته شدن خیابان شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: گشت انتظامی کلانتری برای بررسی موضوع به محل درگیری مراجعه که یکی از شهروندان اظهار کرد، در حال عبور از خیابان بودم که موتورسواران گوشی موبایلم را که در حال مکالمه بودم، قاپیده و قصد متواری شدن از محل را داشتند که به علت سرعت زیاد، تعادل شان را از دست دادند و به زمین خوردند که با کمک سایر شهروندان موفق به دستگیری آنها شدم.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی بدنی از متهمان تلفن همراه شاکی کشف شد، افزود: با کشف گوشی سرقتی هر دو متهم که چاره ای جز به ارتکاب جرم نداشتند به جرم ارتکابی اعتراف و به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار انتقال یافتند.

رئیس کلانتری "هفت چنار" اضافه کرد: متهمان در کلانتری به ۸۰ فقره موبایل قاپی با همکاری یکدیگر در محدوده جنوب غرب تهران اعترف کردند و تاکنون ۱۵ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

زمانیان افزود: سارقان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

مأمور قلابی، در جنوب تهران بازداشت شد

 معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری مرد جوانی خبر داد که به بهانه ازدواج و استخدام از قربانیان خود اخاذی می کرد.  

سرهنگ کارآگاه " احمد نجفی " در تشریح این خبر، گفت: یکم آبان ماه امسال خانم جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۱۶ تهران از شخصی بنام عمران ۳۵ ساله به اتهام "اغفال و اخاذی با جعل عناوین دولتی" شکایت کرد.

وی ادامه داد: پرونده با موضوع جعل عنوان تشکیل و برای رسیدگی با دستور بازپرس دادسرا در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی برای دستگیری متهم و بررسی های تخصصی قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی با حضور در اداره پنجم اعلام داشت، حدود چهار ماه پیش با مرد جوانی بنام عمران آشنا شدم که شغل خود را مأمور پلیس معرفی کرد و اکثر اوقات با لباس یک دست مشکی (نوپو) او را می دیدم و به واسطه این موضوع به خانواده ام اطلاع دادم و به وی اعتماد کردم و قرار شد به خواستگاریم بیاید.

 نجفی ابراز کرد: شاکی ادامه داد، بعد از قرار گذاشتن برای خواستگاری وی اظهار کرد برایش مشکل مالی پیش آمده و از آنجایی که او توانسته بود در این مدت اعتماد کامل من را جلب کند، مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان به همراه خودرو ۲۰۶ شخصی ام را در اختیار وی قرار دادم، پس از دو روز دیگر عمران پاسخگوی تلفنم نبود و ناپدید شده است.  

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: کارآگاهان به دنبال اظهارات شاکی طی انجام اقدامات پلیسی و کارآگاهی مخفیگاه مأمور قلابی را در محدوده جنوب تهران شناسایی کردند و با هماهنگی قضائی متهم پرونده در یکم آبان ماه دستگیر و خودرو شاکی به همراه البسه پلیسی مورد استفاده نیز کشف و به اداره پنجم منتقل شد

وی گفت: متهم در بازجوئی های پلیس به ۱۰ فقره سرقت بدین شیوه معترف شد که با تحقیقات کارآگاهای ۶ تن از شاکیان در این رابطه شناسایی شدند.  

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۴ تن از مال باختگان مرد می باشند متهم به بهانه استخدام از آنها مبالغی دریافت کرده است، افزود: یکی از مال باختگان اظهار کرد که ۱۱۹ گرم طلا به امید استخدام به وی پرداخت کرده ام.  

نجفی گفت: متهم با صدور قرار مجرمیت برای تکمیل تحقیقات در اختیار اداره پنجم قرار دارد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین